A film francia terjesztője szerint 4300-an nézték meg a Fahrenheit 9/11-et a szerda délutáni első vetítésen, 3000-rel többen, mint ahányan a második legnézettebb filmre kíváncsiak voltak.
Egy baloldali napilap, a Libération szerkesztője Moore-t a "dokumentumfilmek amerikai Falstaffjának" nevezte. A kommunista l'Humanité az amerikai dokumentumfilmesnek szentelte a címlapját, mosolygó Szabadság-szoborként ábrázolták baseballsapkával a fején.
"Úgy gondolom, ez egy nagyon jó film. Még ha a franciák többsége így gondolkodott eddig is, most igazán meggyőződtek " - mondta az egyik 25 éves mozilátogató, miután kijött a párizsi Champs-Élysées-n lévő moziból, ahol a közönség tapsviharban tört ki a vetítés után.
Egy másik fiatal francia diák egyetért vele. "Nagyon fontos film. Mi nem szeretjük Busht, és ez a film Bush-ellenes. Reflektál a gondolatainkra."
A siker nem meglepő, hiszen Franciaország Bush céltáblájává vált, mióta bejelentették, hogy nem támogatják az iraki háborút. Ezenkívül a franciák többsége elítéli az amerikai elnök külpolitikáját.
Mégsem osztja mindenki a lelkendező, baráti véleményeket. A középbaloldali Le Monde napilap szerint "azt állítani, hogy a Fahrenheit 9/11-t művészi minőségéért emelik az egekbe, egyszerre cinikus vicc és a hozzá-nem-értés bizonyítéka." Az újság megjelentetett egy cikket a film hibáiról és igazságairól, összességében inkább propaganda-, mintsem dokumentumfilmnek tartják.
A híres francia filozófus, Bernard-Henri Lévy sem rajong a filmesért. "Michael Moore az amerikai intervenció előtti Irakot úgy mutatja be, mint a béke és boldogság oázisát. Pedig nem csak ez volt. Szaddám Huszein kegyetlen diktátor volt, és ez nincs benne a filmben."
Jean-Luc Godard egyenesen azt vetette fel, hogy Moore nem játszik-e az elnök kezére. A cannes-i filmfesztiválon a legendás rendező a következőt mondta: "Moore nagyon helytelenül Busht segíti, de ennek valószínűleg nincs tudatában."
Az eltérő vélemények nem változtatnak azon, hogy Moore-t tartják a legkedveltebb amerikainak Franciaországban. Felállva ünnepelték, mikor elnyerte az idei cannes-i filmfesztivál fődíját. Tavaly hasonló fogadtatásban részült, mikor megkapta a francia Oscarnak számító Césart a Kóla, puska, sültkrumpli című filmjéért. A francia szórakoztatóipari dolgozók is hősként tekintettek rá, mikor melléjük állt a tiltakozásban a munkanélküli-segélyük csökkentése ellen.
Moore a maga részéről boldog volt, hogy viszonozhatta a gesztust beszédében. Megköszönte a franciáknak, hogy nem támogatták az iraki háborút., és "állást foglaltak egy nagyon fontos ügyben". "Az a szövetséges, aki megmondja, ha rosszul cselekszel" - mondta.