Tilos a negatív kampány az Oscar-reklámokban

Vágólapra másolva!
Az amerikai filmakadémia néhány változtatást vezetett be a legnevesebb filmes díjjal kapcsolatban. Többek között mostantól tilos a konkurenciára hivatkozni a szavazókat motiváló reklámfilmekben.
Vágólapra másolva!

Az amerikai filmakadémia által múlt csütörtökön kiadott rendeletében megtiltotta, hogy az Oscar-díjak sorsát eldöntő szavazókat tilos oly módon befolyásolni, hogy a rivális filmesek munkáira hivatkoznak a számukra készített klipekben, ismertetőkben.

Az új szabály értelmében "tilos az egyes kategóriákban versengő más filmekre vagy emberekre jellegzetes és becsmérlő hivatkozásokat beleszőni a hirdetésekbe, postán szétküldött anyagokba, weboldalakba és a kampánykommunikáció egyéb formáiba".

A lépés egyértelmű válasz a DreamWorks tavalyi szezonban kiadott egészoldalas hirdetésére, amely a Ház a ködben című filmben játszó, a legjobb női mellékszereplő kategóriájában jelölt Shoreh Aghdashloo-t népszerűsítette oly módon, amely egyértelműen a Hideghegy-ben látható, azonos kategóriában jelölt Renée Zellweger ellen irányult.

A DreamWorks anyagában tévés, illetve újságíró filmkritikusok nyilatkoztak, mondván, Zellweger sokkal esélyesebb az Oscar-díjra, de Aghdashloo jobban megérdemelné az aranyszobrocskát. A filmakadémia támadásnak minősítette a hirdetést, a DreamWorks pedig fizetett hirdetésben kért elnézést Zellwegertől, s gratuláltak a színésznőnek, mivel végül valóban ő nyerte el az Oscar-díjat.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!