Vágólapra másolva!
Vágólapra másolva!

"Nem akartam olyan filmet forgatni, amelyben vágások vannak. Mindig utáltam a flash-backet, az üres passzázsokat és a vágást. Nálam minden felvétel addig tartott - tíz percig -, amíg volt anyag a kamerában. Minden filmem nyolc-tíz, legfeljebb tizenhat felvételből állt. Ez olcsóbb volt, s a filmek forgatását viszonylag hamar befejeztük. A vérbeli színész egyébként is örül annak, ha hosszabb ideig hagyják összefüggően beszélni, játszani. A hosszú snitt nálam azt a célt szolgálta, hogy egyik akcióból eljussunk a másikba; az üresjáratot ki lehetett tölteni a tömeggel, lovakkal, meztelen lányokkal.

Ezen a modoron s Hernádi szürreális ötletein aztán túllépett a mozgókép. Éreztem, hogy el kell felejtenem, amit eddig csináltam. Megváltozott a kor. Az új filmemben nincsenek is hosszú snittek. A legújabb három filmemnek- a Nekem lámpást adott kezembe az Úr Pesten, az Anyád! a szúnyogok és az Utolsó vacsora az Arabs szürkénél - semmi közük egymáshoz. Különösen az Utolsó vacsora az Arabs szürkénél címűnek nem, ami sokkal keserűbb, mint a másik kettő. A befejezése - hetvenes, nyolcvanas években készült filmjeimhez hasonlóan - társadalmi példálózásba megy át: miközben a Niagarát lehet látni, Sub Bass Monster arról énekel, hogy jön a vízözön, de tudomást sem veszünk róla. Az emberiség nem tud vigyázni a földgolyóra, nem tud eltartani hatmilliárd embert, a gazdagok pedig nem törődnek a szegényekkel."

Ajánlat:
"Gyűjtsünk pénzt Miki bának!" - Durst György felhívása a filmbarátok felé
Bikácsy Gergely: Jancsó útja
Göncz Árpád köszöntőlevele Jancsó Miklóshoz
Szabó István Párizsból írott levele Jancsó Miklóshoz

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!