Mivel az Academy of Motion Picture Arts and Sciences egy hónappal előrébb hozta a gálát - amelyet így a szokásos márciusi időpont helyett február végén tartanak, a stúdiók minden lehetőséget meg fognak ragadni, hogy népszerűsítsék portékájukat.
Egyelőre nincsen konkrét favorit az aranyszobrocskákat illetően, s mivel a Disney tulajdonában lévő Oscar-nagyhatalom, a Miramax pénzügyi nehézségekkel küzd, a vetélytársak könyörtelenül kihasználhatják a kínálkozó lehetőséget.
"Nagyobb lesz a verseny, több pénzt költenek majd el kampányra, és több filmesnek lehet esélye" - mondta a New York Timesnak Dennis Rice, a szintén a Disney birtokában lévő Buena Vista Pictures elnöke.
"Ha egy az ideihez hasonló év áll mögöttünk, akárkit is kérdeznek, senki nem fogja tudni megmondani, melyik öt filmet nevezik majd a legjobb alkotás Oscar-díjára. Ez pedig sokakat felbátorít, akik úgy érzik, lehet esélyük" - tette hozzá Rice. "Ha pedig valaki így gondolja, akkor érdemes mindent megpróbálnia."
A kampány október 8-án indult be igazán, amikor a Fox stúdió egy négyoldalas kihajtható hirdetést helyezett el a Daily Varietyben, egy ajándék hűtőmágnessel egyetemben, amelyen négy általuk forgalmazott film vetítési időpontjai szerepelnek. A Miramaxnál ezen a héten gyújtják be a rakétákat, a Kill Bill második részével, illetve a Pán Péter írójának történetét elmesélő Finding Neverland-del. A Lions Gate Michael Moore Fahrenheit 9/11-ével, valamint a Kevin Spacey, Kate Bosworth, John Goodman és Bob Hoskins neve által fémjelzett Beyond the Sea című drámával készülnek a megmérettetésre. A többi filmcég az október 27-én megjelenő Variety különkiadásának reklámoldalainak segítségével igyekszik megnyerni a közönséget.
Természetesen a nagy költségvetésű, kasszasikergyanús alkotások is kiemelt helyen szerepelnek majd. Ilyen például a Colin Farrell és Angelina Jolie főszereplésével leforgatott Alexander. Azonban idén a stúdiófőnökök szerint az olyan nagyszabású művek, mint például a Pókember 2 nem valószínű, hogy bekerülnek majd a legjobb film Oscarjára jelölt öt alkotás közé.
"Már mindenkinek a kampányanyagait láttuk" - mondta Charles Koones, a Variety munkatársa. 'Nagyon szoros versenyre lehet számítani."
|
Colin Farrell az Alexander egyik látványos csatajelenetében |
A király visszatérEgy nagyon hosszú jegyesség |
Tautou és Jeunet az Egy nagyon hoszzú jegyesség forgatásán |
Szerelmes ShakespeareRyan közlegény megmentése