A film első snittjében a címszereplő Ken Park gördeszkájával végiggurul a történet helyszínén, az első ránézésre nyugodt, poros kaliforniai kisváros szabvány kertes házai előtt. Majd nyugodtan leül a deszkáspálya közepére, bekapcsolja videókameráját és vigyorral az arcán, "egyenes adásban" főbe lövi magát.
Durva film, melyben Ken Park baráti körének életével ismerkedhetünk meg. Larry Clark rendező bemutatja az ő alternatíváikat, arra kíváncsi, hogy milyen megoldásokat találnak azokra a problémákra, amik barátjukat rávehették az öngyilkosságra.
Deszkások a haverok is, akik ugyanazt a céltalan, kilátások nélküli életet élik. Még egyikük sincs 18, de már teljesen kiábrándultak, csak tengődnek, nem tudnak mit kezdeni magukkal. A legkevesebb szeretetet a családjuktól kapják, szüleik, ha foglalkoznak is velük, nem az ő érdekeiket nézik: vagy saját képükre akarják formálni, vagy egyszerűen kihasználják őket. Barátságaik és párkapcsolataik is csak átmenetiek, ahogy a végén az egyik srác kimondja, a közös füvezések és orgiák ellenére mégiscsak egyedül vannak. A fiatalok az életükből teljesen hiányzó érzelmi kötelékeket mind a szexszel igyekeznek pótolni.
Shawn az anyjával él, aki nem foglalkozik vele: néha cigit kér tőle, vagy segítséget a házimunkában, egyébként a srác azt csinálhat, amit akar. Csinálja is, amikor nem a barátnőjével, akkor annak anyjával fekszik le, iskolaidőben persze.
Claude alkoholista, izomagyú apja nem bírja elviselni, hogy érzékeny fia nem olyan, mint ő. A napközben otthon, Jerry Springer előtt tunyuló, esténként pedig kocsmázó, a gyerekkel szemben folyton az erejét fitogtató apa a film egyik legfájóbb karaktere.
Peaches apja ugyanígy elvárja, hogy lánya mindenben kövesse. A férfi kicsit beleőrült a felesége halálába, és vallási fanatizmusában talál gyógyírt az őt ért veszteségre.
Tate a legkattantabb arc mindegyik közül, bár a barátai szerint egyszerűen csak "másként gondolkodik". A már szinte groteszkül jóságos és boldog nagyszüleivel él, terrorizálja őket.
Az amerikai álom kliséi (az iskolai futballsztár és a pompomlány feleség, a boldogan teniszező nagyszülők) mögötti kemény valóságot mutatja be a Ken Park. Az Amerikai szépség-ből ismerős lehet a kérdésfeltevés, de a főszereplők itt a perifériára szorult családok: a Ken Park világa jóval egyhangúbb és lehangolóbb, nincs benne semmi szépség. Amikor a film végén ismét megjelenik Ken Park, hogy megtudjuk tettének konkrét indítékát, az eddigiek ismeretében barátnőjének kérdésére ("Te nem örülsz, hogy a mamád nem abortált téged?") már magunktól is tudjuk a választ.
Larry Clark rendező a Kölykök után ismét problémás fiatalokról forgatott filmet. A Ken Park a szex, az erőszak és a drogozás nyílt ábrázolása miatt nem egy rangos filmfesztiválon kavart botrányt, Ausztráliában betiltották.
Meller Anna