Úgy tűnik, a téma megunhatatlan: az 1918-as első - magyar! - Casanova-filmtől kezdve Fellini hetvenes években Donald Sutherland főszereplésével készült alkotásán keresztül máig szívesen nyúlnak a filmkészítők Casanova 18. századi történetéhez.
Giacomo Casanova élete kétségtelenül hálás filmalapanyag, a leginkább főállású kalandorként ismert férfi egy személyben volt diplomata, katona, író, könyvtáros, csavargó és persze nőcsábász. A valódi kötődésre képtelen pszichopata beütésű Casanova-típus két okból is izgalmas a filmkészítőnek és a nézőnek: egyrészt mivel nem marad meg egy foglalkozás és egy nő mellett, változatos élete sokkal eseménydúsabb, mint az átlagemberé, másrészt folyton lehet benne reménykedni, hogy egyszer majd "jó útra tér", azaz megismeri az igaz szerelmet, és ez megváltoztatja.
Hallström új filmje is erre a két összetevőre alapoz. Heath Ledger mint Casanova életművészként szórakoztatja önmagát és a nézőket az események forgatagában, mígnem Sienna Miller (Jude Law ex-csaja) képében megjelenik a nő, aki képes lehet arra, hogy érettséggel kombinált csáberejével felelősségteljes férfit faragjon a kalandorból.
Akárcsak a svéd rendező korábbi filmjei esetében, a Casanovánál is szépséges, telített színű képekre számíthatunk, amelyeket a Hallströmmel rendszeresen együttműködő operatőrnek, Oliver Stapletonnak köszönhetünk (ő fényképezte többek közt az Árvák hercegé-t és a Kikötői hírek-et is). A romantikában és melegségben nem szűkölködő film bemutatóját a forgalmazók ügyesen a téli hónapokra időzítették, az Egyesült Államokban november végétől, nálunk januártól tekinthető meg a mozikban. Ja, és a magyar modell, Osvárt Andrea is feltűnik a filmben.