A világpremier után egy héttel landolt hazai földön is a "Losziba" szakadt hírneves magyar animátor első nagyjátékfilmje, a Híd Terabithia földjére című családi kalandfilm. A Harry Potter- és A Gyűrűk Ura-filmek oldalvizén elkészült, a család valamennyi tagjának élményt kínáló, sikeres könyvből átültetett, digitális trükkökkel teletűzdelt kalandfilm 8235 nézőt vonzott. Csupó "Simpson család" Gábor rendezése ugyan nem hozta se a Narnia krónikái (34 670), sem az Eragon (17 340) nézőszámait, mégis az SPI számára a második legerőteljesebb rajt az idén A parfüm (13 477) után.
A héten bemutatott három művészfilm szinte egyenlő szórást kapott a fővárosban, versenyükben azonban nem a papírforma érvényesült. A legjobb átlaggal a német Oscar-nyertes, A mások élete debütált közülük. A falbontás előtti NDK atmoszféráját lenyűgözően ábrázoló bajor rendező 3398 nézőt talált Budapesten négy nap alatt, sokkal többet, mint a Sophie Scholl (938) - egy tavaly nominált német alkotás. A mások élete ugyan messze nem érte el a Bukás (13 417) magaslatait, mégis a legsikeresebb németül beszélő film azóta, no és méltó folytatása a Best Hollywood S.O.S. szerelem!-mel induló és A faun labirintusá-val (jövő héten) folytatódó sikerszériájának.
Jobban indult a vártnál A család kicsi kincse című amerikai független. Az idei Oscaron ez volt a meglepetésfilm a legjobb film nomináltak között. A tapintható emberi sorsokat ábrázoló független, nálunk ismeretlen amerikai rendezők Oscarra jelölt filmjei általában kicsúsznak a multiplexek kínálatából. Ezért is bukott itthon akkorát a Kerülőutak (1252), a Capote (1595), vagy a Tenenbaum, a háziátok (1862). Multiplexes segítséggel már jobban muzsikált a Hotel Ruanda (2706), vagy az Ütközések (4785). Most minden összejött a jó rajthoz: A család kicsi kincse 3422 nézőt gyűjtött öt kópián, javát multiplexekben. Jó szájhagyomány mellett a tavasz kedvence lehet, és akár a 20-25 ezer nézőt is megcélozhatja.
A vártnál viszont jóval kevesebb nézőt mozgatott meg a sztárokkal megtűzdelt film noir, a Hollywoodland, amely gyenge átlag mellett 2086 nézőt gyűjtött, harmadát, mint a hasonló zsánerű Szigorúan bizalmas (6255). Nem jó előjel ez az ugyancsak egy hollywoodi potentát halálát boncolgató, ugyanebben a korszakban és díszletben forgatott másik film noir számára. Nem is igazán értem, hogy a Zsigmond Vilmos által fényképezett (és nominált) A fekete dália miért nincs még a hazai mozikban?
Még valami: ne felejtsük el, az Oscar-nyertes A tégla eredetije, a Szigorúan piszkos ügyek 4 ezer nézőre sem volt képes a maga idejében.
Boogieman
Odeon