Az áprilisban bemutatott huszonöt film négyötöde elvérzett, és a hónap utolsó - és egyben az esztendő hagyományosan leggyengébb - víkendje sem volt kivétel: mind a hat új bemutató penetráns számokat produkált. A fél tucat új filmre mindössze 10 532 néző váltott jegyet, ez pedig egy alkotásra vetítve sem lenne kiemelkedő, nem pedig 6-ra!
A premierek közül legtöbben A tíz csapás című horrort tekintették meg, de az összegyűjtött 4583 néző még ebben a kategóriában is kevésnek számít. A legjobb vetítési átlaggal Michel Gondry rég várt szerelmesfilmje, Az álom tudománya (1681) rajtolt, amely nem tudta lenyomni a rendező korábbi dolgozatait, se a Libidó-t (2408), se az Egy makulátlan elme örök ragyogásá-t (4743).
A Best Hollywood házi rendezőjeként fungáló Francis Veber ezúttal nem tojt arany tojást a forgalmazó számára. A Jaguár (4922), a Dilisek vacsorája (2571), az Addig jár a korsó (3724) és a Pofa be! (20 407) sikereinek kovácsa ezúttal 1807 nézőt gyűjtött Topmodell a barátnőm című bohózatával, egy héttel a Francia Filmnapok keltette ingyen publicitás után.
A külföldi filmek forgalmazásába nagy vehemenciával magát belevető Hungaricom ezen a hétvégén két (halálos) filmmel is jelentkezett. A Halálos hajsza című akció-thrillerben 1346-an vettek részt, míg a Halott lány-ra 806-an voltak kíváncsiak tragikus vetítési átlag mellett.
A hét legkülönlegesebb mozija a franciául beszélő, fekete-fehér sundance-i győztes A 13-as volt, amely kiábrándító érdeklődés mellett gyűjtött 309 nézőt 30 vetítésen.
Boogieman
Odeon