Vészhelyzet (1994-1999)
Amikor '99-ben otthagyta a Vészhelyzet-et, ő volt a szereplőgárda legalacsonyabban fizetett tagja. A magyarázat egyszerű:
Ha az embert ötéves szerződés köti, amelynek értelmében epizódonként 30 000 dollárt keres, és szeretne epizódonként félmillió dollárt keresni, akkor még két évre el kell köteleznie magát. Ennek számomra nem lett volna semmi értelme, mert sokkal jelentősebb filmes ajánlatokat kaptam. Úgyhogy szépen letöltöttem a szerződésem, aztán továbbléptem. Ha az ember öt éven át ugyanazt csinálja, kifogy a trükkökből.
+ + +
Alkonyattól pirkadatig (1996)
A kilencvenes évek közepén még felmerült a kérdés, hogy nem csodálkoznak-e majd Ross doki rajongói, ha Clooney egy egészen másfajta figurát formál meg a vásznon. Például a kőkemény Seth Geckót.
Nem hinném, hogy bárki meglepődik majd. A vádlimig vérben tocsogok és mindenütt testrészek hevernek körülöttem, szóval a két szerep nagyon is hasonló.
+ + +
Batman és Robin (1997)
'97-ben egy közutálatnak örvendő, '98-ban egy kultstátuszra szert tevő filmben szerepelt.
Nem vagyok jobb színész a Mint a kámfor-ban, mint a Batman és Robin-ban voltam, amit hat hónappal korábban forgattam. A Batman és Robin-ért keresztre feszítettek, a Mint a kámfor-ért egekig magasztaltak. A karriered második és harmadik menetében dől el, hogy ki vagy.
+ + +
Mint a kámfor (1998)
Steven Soderbergh filmje kapcsán eszmélt rá a világ, hogy Clooney több a jóképű gyerekorvosnál.
Amikor befejeztem a Batman forgatását, tudtam, hogy valami tökösebb anyagot kell találnom. Elolvastam egy csomó forgatókönyvet, nagyobb részüket elpasszoltam, kisebb részüket nem kaptam meg, és ez volt az a bizonyos, amelyik... nos, mázlimra Travolta épp nem ért rá.
+ + +
Ó, testvér, merre visz utad? (2000)
A Coen testvérek filmjére való felkészüléshez Clooney különleges segítséget vett igénybe.
Kentuckyban nőttem fel. Elküldtem a forgatókönyvet Jack bácsikámnak, és megkértem, hogy mondja fel kazettára a szövegemet, ami segített abban, hogy újra felfedezzem azt a régies déli kiejtést, amit a nagymamám szájából is hallottam gyerekkoromban. Jack bácsikám amúgy hihetetlen figura. Sosem értette a szakmámat, és mind a mai napig azt gondolja, hogy valami rendes foglalkozás után kéne néznem.
+ + +
Viharzóna (2000)
Oscar-díjat Clooney-nak vagy inkább az óriáshullámnak?
A Viharzóna fordulópontot jelentett a karrieremben. Ez volt a legmókásabb dolog. Sok elismerést kaptam érte, pedig az a film egy hullámról szólt, nekem semmi közöm nem volt hozzá.
+ + +
Egy veszedelmes elme vallomásai (2002)
Őszintén vallott első rendezésének legkínosabb pillanatáról.
A legrosszabb az volt, amikor azt a jelenetet vettük fel, amelyben a Chuckot alakító Sam [Rockwell] a zuhany alatt maszturbál. Ezt később sajnos ki kellett vágnunk. Szóval Sam csinálja, amit kell, mindannyian zavarban vagyunk kicsit, és egyszer csak Chuck megkocogtatja a vállam és elüvölti magát: "Szólj neki, hogy gyorsabban csinálja! Gyorsabbnak kéne lennie!" Ez lényegesen több információ volt a kelleténél.
+ + +
Ocean's Twelve (2004)
Az első rész alatt összerázódott banda biztos sokat hülyéskedett a második rész forgatásán.
A legőrültebb dolog a forgatáson Matt Damon. Egyértelműen. Az emberek nincsenek tisztában ezzel, mindenki azt hiszi, hogy nagyon összeszedett figura. Teljesen eszement srác, ő a legjobb.
+ + +
Good Night, and Good Luck. (2005)
Pont akkor kezdett filmet forgatni a McCarthy-korszak rémségeiről, amikor több közszereplőről kiderül, hogy valóban kém volt.
Nem az a kérdés, hogy ezek az emberek valójában kémek voltak-e vagy sem. A kérdés az, hogy lehetőséget kaptak-e rá, hogy szembenézzenek a vádlóikkal vagy sem. És ez a kérdés véleményem szerint ma is abszolút releváns.
+ + +
Nagy lóvé vagy nagy film?
Soderbergh mellett Clooney is az "egyet nekik, egyet magamnak" elvet követi a filmjeiben, az Ocean's-trilógiából fedezi a megélhetését, viszont azokat a filmeket, amikben igazán hisz, akár ingyen is megcsinálja.
Nem akarok már az elején kivenni a produkcióból 20 milliót, ami aztán nem látszik meg a vásznon. Jobban szeretek szerencsejátékot játszani magammal: előre nem kérek semennyit, de a haszonból kapok bizonyos százalékot. Így ha a film sikeres, én is keresek, ha nem, hát akkor legalább megcsináltuk a filmet. Ezzel a hozzáállással inkább csinál olyan filmeket az ember, amikben hisz is, ahelyett, hogy azt mondaná, 'tök szar ez a film, de mindegy, keresek vele 20 milliót'. Túlzás nélkül állítom, hogy a Good Night, and Good Luck.-on a büfés fickó többet keresett, mint én az írásért, rendezésért és a szerepemért együttvéve. De úgy csináltuk meg a filmet, ahogy akartuk, úgyhogy kit érdekel?
+ + +
Sziriana (2005)
A globális olajpiacról szóló thrillert sokan Clooney újabb balliberális állásfoglalásaként értelmezték.
Lesznek, akik azt mondják majd, hogy a Szirianá-val azt állítjuk, hogy a terroristák jó emberek, pedig nyilvánvalóan nem állítunk ilyet. Mindössze annyit mondunk, hogy ha nem egy állam, hanem egy eszme - a terrorizmus - ellen indulunk háborúba, akkor pontosan értenünk kell, hogy ezek a gonosz, szörnyű dolgok miért történnek.
+ + +
Díjak
2005 végén, amikor még nem tudhatta, hogy a 2006-os Oscar-gáláról a legjobb férfi mellékszereplő szobrával távozik majd, így nyilatkozott a díjakról.
A Golden Globe-díjkiosztóra elmentem, amikor jelöltek, de az Oscar-gálán sosem voltam. Amikor megnyertem a Golden Globe-ot [az Ó, testvér, merre visz utad?-ért], őrült izgatott voltam. Kábé tizenöt percbe telt, míg körbetelefonáltam a barátaimat, aztán kitettem valahova a díjat, és tíz másodperc múlva már meg is feledkeztem róla. Rájössz, hogy igazából a munkát szereted, az a szórakoztató és az az izgalmas, és az összes többi dolog, ami miatt néha izgalomba jön az ember, sokkal kevésbé érdekes.
+ + +
Section Eight (2000-2006)
Clooney és Steven Soderbergh 2006 nyarán felszámolták Section Eight nevű, független filmeket gyártó közös cégüket.
Ugyanaz történt nálunk is, mint más hasonló cégeknél úgy öt évvel az indulás után: megszűntünk filmesnek lenni és átmentünk adminisztrátorba és üzletemberbe. Egy idő után több időnket vették el a reklámkampányokról, poszterekről és előzetesekről szóló megbeszélések, mint a tényleges filmkészítés, és ezt egyáltalán nem élveztük.
+ + +
A legszexisebb férfi a világon
2006-ban a People magazin másodszor is Clooney-t választotta a világ legszexisebb férfijának.
Brad nehezen viseli majd ezt, hiszen eddig csak őt választották meg kétszer legszexisebbnek. Élvezte ezt a pozíciót. Mindig mondtam neki, hogy "legszexisebb férfi a világon", mire mondta, hogy "duplán!". Most ezt elvették tőle. Nagyon fel lesz dúlva.
+ + +
Paparazzi
Az Ocean's Thirteen olaszországi bemutatójára érkezve Clooney ügyesen lerázta a fotósokat.
Olaszországban voltunk a reptéren. Kiszállok a gépből, és üvöltenek a fotósok, hogy "Hey, Giorgio!", mire én: "Nézzétek! Brad Pitt!" - és már fel is szívódtak.
+ + +
Michael Clayton (2007)
A hét Oscar-díjra jelölt, lassú tempójú krimiben Clooney egy ügyvédet alakít, aki saját magára takarítóként hivatkozik, mert a piszkos ügyek eltüntetése a feladata.
A színészek azért szeretik az ilyen figurákat, mert ezek a megváltást keresik, bármi áron. És ennek sosem lesz jó vége. A közönség is szereti az ilyen figurákat, mert ha a tíz évvel korábbi életükről szólna a film, akkor ők lennének a rosszfiúk benne.