5. Fűbenjáró bűn - Brenda Blethyn
Mihez kezdjen a kisvárosi idős asszony, ha férje öngyilkos lett, ráhagyott egy rakás adósságot és egyébként semmihez nem ért a kertészkedésen kívül? Nyilván termesszen valami jövedelmezőt! A marihuána-üzletben az egész település cinkossá válik (a vicces süti tuti tipp minden nyugdíjas-buli feldobásához!), de a szálak végül a londoni alvilágig gyűrűznek, ami könnyen meghaladhatja a naiv néni kapacitásait. A kender-matróna kalandjai a képernyőn egy lényegesen fiatalabb főhősnővel születtek újjá (Nancy ül a fűben), de a fergeteges angol humort szerencsére megtartották.
+ + +
4. Volver - Carmen Maura
Ravasz húzás Pedro Almodóvartól, hogy újdonsült múzsájának (Penelope Cruz) az anyját bárminemű külső hasonlóság nélkül is régi kedvenc színésznőjével (a Volver a hetedik közös munkájuk húsz év kihagyás után) játszatta el. A színésznő mellett a cím (volver = visszatérés) a karakterre is utal: a rejtélyes körülmények között elhunyt asszony generációnként visszatérő sötét titkok felderítésre érdekében kezdi el kísérteni lányát és unokáját. A pukizó szellem komikus csúcspontok dömpingjéről gondoskodik, de a színes, vicces máz alatt kőkemény családi dráma lapul.
+ + +
3. Anya és a szerelem - Anne Reid
Míg Hollywood már legszívesebben 45 fölött nagyiszerepbe száműzné színésznőit, Angliában született végre egy bátor próbálkozás annak bemutatására, hogy manapság a nők igenis tovább élnek és nem szűnnek meg szexuális lénynek lenni a klimaxszal egy időben. A címben szereplő özvegyasszony pedig nem aprózza el a dolgokat; felköltözik gyermekeihez Londonba és egyenesen James Bond tökét kapja el (Daniel Craig karrierje egyik legkiemelkedőbb alakításában), amit persze nem fogad felhőtlen öröm a családban. Egy szomorú, de őszinte film a hasonló témát férfi szemszögből boncolgató Vénusz írójától (Hanif Kureishi) és rendezőjétől (Roger Michell).