Egy új rendelet szerint a korcsokat be kell jelenteni, minden példányt összeírnak, amelyik nem fajtiszta. Dániel viszont nem akar súlyos ebadót fizetni átmenetileg nála lakó lánya kutyájáért, Hágenért. A kislány hiába tiltakozik, a férfi kidobja a kutyát. Míg Lili egyre kétségbeesettebben keresi az állatot, az egyre borzasztóbb helyekre sodródik. Egy kóbor falka tagja lesz, harci kutyává képezik ki, viadalokon fogadnak rá, majd a sintérek fogják el.
Amikor az egyre dühösebb négylábúnak sikerül kiszabadulnia a rács mögül, társai követik, és elözönlik Budapest utcáit. Aki valaha ártott nekik, meglakol. De a régi gazdi nem adja fel. Ő szembe akar nézni egykori barátjával, még akkor is, ha az addigra félelmetes, pusztító fenevad lett. A forgatókönyvet Mundruczó állandó alkotótársával, Petrényi Viktóriával, illetve Wéber Kata színésznővel közösen írta.
"Olyan megvilágításba akartam helyezni a filmet, amelyből egyértelműen kiderül, hogy a kutya az örökös számkivetetteket szimbolizája, akiknek Isten a gazdájuk. Mindig érdekelt, hogy milyen lehet Isten. Tényleg fehér? Vagy minden embernek saját, külön istene van? A fehér ember számtalanszor bizonyította, hogy csak uralkodni és gyarmatosítani tud. A címet alkotó két szó rengeteg ellentmondást takar, és ezt nagyon izgalmasnak találtam" - fogalmazott Mundruczó a film cannes-i sajtókönyvében.
Az ötven napos budapesti forgatás során közel 300 kutyát használtak, ami világviszonylatban is egyedülálló, még nagy költségvetésű amerikai filmekben sem mozgatnak ennyi állatot. A főhős kutyát, Hágent két Amerikából származó shar pei-labrador keverék, Luke és Body játszotta, az ő kiképzésük már hónapokkal a forgatás előtt megkezdődött Teresa Miller (Rex felügyelő) amerikai kutyatréner vezetésével.
Kétszáznyolcvan kutyát tanítottak be és mozgattak a kamerák előtt a Gödöllői Kutyasport Központ trénerei Halász Árpád vezetésével. A filmben szereplő kutyák többségét menhelyekről válogatták, majd a kiképzés és a forgatás után gazdát kerestek és találtak nekik.
A főhős kislányt Psotta Zsófia játssza. Lili szerepére Mundruczóék több mint ezer gyereket néztek meg különféle helyekről, végül egy általános iskolában találták meg a tizenkét éves Zsófit.
Az édesapját Zsótér Sándor alakítja, aki főleg színházi rendezőként ismert, de színészi munkájáért is díjazták már a Filmszemlén (nem ő az egyetlen rendező a filmben: Gothár Péter sofőrt, Horváth Lili pedig a kislány édesanyját alakítja). Monori Lili a kutyatelep vezetője, Thuróczy Szabolcs pedig egy olyan fickót játszik, aki kutyákat vásárol, elvadítja és kutyacsatára használja őket. Kisebb szerepben rengeteg
neves színész tűnik fel a Fehér Isten-ben, például Nagy Ervin, Gálffi László, Derzsi János és Bodnár Erika, de egy-egy villanás jut a korábbi Mundruczó-filmekben látott Tóth Orsinak, Stork Natasának és Polgár Tamásnak is.
Huszonkilenc évnyi szünet után ebben a filmben tér vissza a mozivászonra Frajt Edit, akit a legtöbben Mágenheim doki feleségeként ismernek a Szomszédok című teleregényből. Érdemes megjegyezni, hogy Mundruczó Kornél egyik első színészi feladatát a Szomszédok-ban kapta, ahol kilenc epizódon keresztül játszott egy Szikszai Péter nevű virágfutárként dolgozó kerttervezőt, aki összejött Mágenheim Julcsival. Nézzük is meg Péter és Julcsi első találkozását!
"Az utóbbi időben az az érzés erősödött meg bennem, hogy le kellene tudni számolni egyfajta Kelet-Európa toposszal, ami időközben elavulttá vált. Az a kommunista majd poszt-kommunista Magyarország, amelyet évtizedeken keresztük ábrázoltunk már nem létezik, a figurái sem úgy igazak, mint azelőtt. Egy másik Budapestet akartam láttatni, egy másik Kelet-Európát" - mondta Mundruczó pár napja az Origónak.
Az utóbbi két Mundruczó-filmet fényképező Erdély Mátyást mostanában sokat hívják külföldi produkciókba (ő vette fel a Southcliffe című brit minisorozatot, és Az elnémultak című horrort, ami most megy a magyar mozikban) ezért nem tudta elvállalni a Fehér Isten-t. Mundruczó a 29 éves Rév Marcell mellett döntött, akinek fiatal kora ellenére már figyelemre méltó munkák szerepelnek a CV-jén. Az Itt vagyok című
rövidfilmjét négy évvel ezelőtt a Szemlén díjazták, majd bekerült a cannes-i filmfesztivál Cinéfondation elnevezésű programjába, Viharsarok című első nagyjátékfilmjét pedig az idei Berlinalén vetítették. Ezek mellett Szimler Bálinttal közösen találták ki és valósították meg a Kodály Method elnevezésű videoklip-sorozatot, amelyből idén nyáron egész estés filmet forgatnak a Balaton körül.
A Fehér Isten zenéjét az Izraelben élő, magyar származású Asher Goldschmidt szerezte, akit Mundruczó nyolc éve ismert meg egy izraeli filmfesztiválon, ahol zsűrizett. Számos színházi előadásban dolgoztak már együtt, a rendező mindig Goldschmidthez fordul, ha olyan zenére van szüksége, amiben nem énekelnek. Fontos dramaturgia szerepet kap még a filmben Liszt Ferenc Magyar rapszódia című szerzeménye, illetve egy bulijelenetben a Volkova Sisters játszik két dalt (Trouble, At The Home Of The Giant).
119 perces játékidejével a Fehér Isten Mundruczó Kornél eddigi leghosszabb filmje.
A Fehér Isten világpremierje szombaton délután fél ötkör lesz a cannes-i film fesztivál Un certain regard szekciójában. Ez az ötödik alkalom, hogy Cannes-ban szerepel Mundruczó-film: a Kis apokrif No. 2-t a Cinéfondation szekcióban mutatták be, a Johanná-t az Un certain regardban játszották, a Delta és a Szelíd teremtés a versenyprogramba került.
A Fehér Isten-t június 12-től vetítik a magyar mozik, a film forgalmazója az InterCom. Mundruczó két előző filmje (Delta, Szelíd teremtés) a májusi cannes-i premiert követően csak ősszel került a magyar mozikba, de szerencsére most csak pár hetet kell várniuk a hazai nézőknek. Itt az első előzetes:
A film nemzetközi plakátját a José Simon művésznéven alkotó Simon József grafikusművész tervezte.