Barbi itt török farmernadrágokat reklámoz egy szőke pasassal. A reklám tocsog a tesztoszteronban: a főszereplő srác végigveszi a teljes macsó kelléktárat: sivatagban motorozik, dobermannal haverkodik, sziklaszirten nézelődik, és bokszzsákot rugdal. Majd az egész napos keménykedésben megfáradva összefut az alkonyi fényben angyalarcú kedvesével, aki eddig a luxuslakásban tette-vette magát.
A reklám koncepciója szerint a főhős itt a férfi, a nő - Palvin Barbara - inkább csak kecses, mozgó berendezési tárgy a minimál enteriőrben. Kellemes látványt nyújt, de sok lehetősége nincs a karakterábrázolásra: némi vadóc pillogás, érzéki lépcsőzés jut neki. Amikor viszont kilép a friss levegőre, és a városban rálel a szerelmére, egyre jobban változik vissza kislánnyá, akinek nagy őzikeszeméből odaadó rajongás árad. Ez az utolsó pillantás az, amit végül magunkkal viszünk a reklámból, és ez viszont meghatóan őszinte és póz nélküli.
- - -
Dívát kell alakítania Barbinak, klasszikus modellmunka, akárcsak a farmerreklám: szexuálisan túlfűtött hunyorgás, köntöslevétel és lépcsőzés igézően elegáns szépia tónusú képeken. Pár snitt erejéig egy-egy halvány érzelmet is meg kell mutatnia, például egy örömteli találkozást a saját tükörképével. Jó az a félmosoly is, amellyel a rivális felbukkanását nyugtázza. Hibátlan alakítás, ha színészi teljesítménynek egyelőre nem is nevezhetjük.
- - -
Itt a bizonyíték, milyen felszabadító hatással van Barbira, ha nem szexistennőként kell prezentálnia magát, hanem engedik játékos süldőlányként bohóckodni kedvére. Az is kétségkívül jól áll neki, ha a smink egy kicsit el van túlozva, a szempilla-rebegtetés idézőjelbe van téve, és egyáltalán, semmit sem kell véresen komolyan venni.
- - -
Az előbbi jelenség természetesebb változatban. Palvin Barbara röhögcsél egy másik csajjal, pogózik, a görkoricipőjét köti, idétlenül biciklizik, ugrándozik, és közben észbontó. Egyébként ausztrál sportruházatot reklámoz, de ez mellékes.
A két infantilis bombázót nem zavarja, hogy a Santa Monica Beachen ruhában korzózó tömegben egyedül ők viselnek fürdőruhát (bokacsizmával!), mert ebben a gyermeki létezésben minden csak móka és kacagás. Barbi azzal is megcsavarja a dolgot, hogy gorillajelmezben még egy fokkal szexibben mutat, mint bikiniben.
- - -
A japánok számára valószínűleg Barbi ebben a reklámban a tökéletes szexszimbólum. Iskolásjelmezben, háromrétegnyi szempillaspirállal, ragadós szájfénnyel és szarvacskákba tekert hajjal ő a megtestesült ártatlanság, aki nyalókáról meg Hello Kitty-s hajcsatról ábrándozik.
Sokkal szórakoztatóbb ezt a L'Oreál-reklámot nézni, mint a másikat, és épp Barbinak köszönhetően, akinek a hülyéskedős énje itt jobban megmutatkozhatott. Nyelvet nyújtogat, guggolva sétálgat, ráadásul azt a fél másodpercet is benne hagyták, amikor elröhög egy felvételt (0:35-nél). És tegyük hozzá: ez az első reklám, amiben Barbi hangját is hallhatjuk, ami kellemes meglepetésként nem magas és csicsergő, hanem rekedtesen izgalmas.
- - -
Barbi hangszínével tényleg nincs gond, de ebből a reklámból úgy tűnik, egy nyelvtanár még nem ártana neki, és lehet, hogy egy színészi kurzus sem. Első komolyabb szöveges feladatát ugyanis - nem tagadhatjuk le - még haloványan sikerült megoldani.
Egy elvetemült végzet asszonyát kéne alakítania a film első felében, aki cinikus mosollyal az arcán számol be arról, hogyan és miért nyírta ki a szeretőjét. (A szövegben idézet hangzik el a Chicago című musicalből, melynek egyik betétdalában nyolc lány meséli el a maga hasonló történetét.) Ami a feladatból pózolással megoldható volt, azt Barbi példásan teljesítette, de ennél többre sajnos nem futotta tőle.
- - -
A pózolás egy modellnek olyan, mint egy közértesnek pénztárgépbe pötyögni: napi rutin. De, mint mindent, ezt is lehet művészi fokon művelni. És ha valahol tudják ezt, akkor a Victoria's Secretnél biztosan. Ráadásul a reklám rendezője, Michael Bay (Transformers-filmek, Armageddon) azzal tette még komplexebbé a feladatot a világ legszerencsésebb, legjobb adottságú modelljei számára, hogy beszélniük is kellett közben! Ez már aztán kihívás.
Barbi ezúttal simán megugrotta a lécet, nem lehet belekötni a produkciójába. Nincs túljátszva, és ezúttal a kiejtése sem zavaró, igaz, fél mondatnál több nem hangzik el a szájából. De ahogy azt mondja: "Delight me!" - abban minden benne van.
- - -
Vigyázat, ebben a kis filmben már komplett sztorira bukkanunk, amelyben nyomon követhetjük, hogy egy csinos lány miként próbálja behálózni a szomszéd fiút, mindennap valami új trükkel. Modellként ezúttal is remekül teljesít Barbi, mindhárom szerelés jól mutat rajta, mintha más és más nő lépne ki reggelente az utcára.
Ami azonban a többit - elsősorban az arcjátékot - illeti, azért még látunk fejlődési lehetőséget. Azzal nem lehet vádolni Barbit, hogy túljátssza a szerepét: ami érzelem az arcán átsuhan, az finomnál is finomabb önkifejezési eszközökre vall, jóformán láthatatlan. Valószínűleg egy fotómodellnek, aki azt tanulta évekig, hogyan kell lélegzetelállítóan szép szoborrá merevednie egy-egy kattintásnyi pillanatra, sokkal nehezebb lehet kamera előtt életre keltenie az arcát, vagy elfelejteni a kecses, de mesterkélt pózokat, mint bárkinek, más előélettel.
- - -
Barbi eddigi legösszetettebb színészi feladata egy rockbanda frontemberének szerepe ebben a L'Oreal-reklámban. "Shut up" - mondja a felütésben, és az indítás valóban remek. Haja oroszlános sörényben hull a homlokába, száját durcásan lebiggyeszti, füstös szemfestéke alól haragosan villog a tekintete: alig ismerni rá, annyira más karaktert hoz. Teljes az átélés, látszik, hogy Barbi ezúttal belülről is próbál átlényegülni egy lázadó, mindenkire fittyet hányó rocksztárrá.
A riporternek odavetett mondatai közé bevágnak egy-egy képkockát a fellépésből, és Barbi ezekben is ügyesen rázza kócos fürtjeit, tekergeti hattyúnyakát, és tátog a szövegre. Kár, hogy a kész filmben benne hagytak néhány olyan snittet, amiben megvillan Barbi bizonytalan, kislányos énje egy pillanatra. Ez nem illik a flegma, vagány imidzshez, és olyan fura, disszonáns hatást kelt a végére, mintha egy bentlakásos leányiskola növendéke álmodozna arról, milyen lesz, ha egyszer kitör a zárda falai közül.
+ + +
Igazán kár, hogy ebből a kis produkcióból csupán pár másodperc került be a Mambo Goddess-reklámba, mert itt Barbi végre tényleg megmutat valamit magából. Először láthatjuk a külsejéről megfeledkezni, önmagából kivetkőzni - és hát pogózni. Méghozzá nem is rosszul! Nem bánja még azt sem, ha a zene földhöz vágja, és a fürdőruhája lecsúszik közben. Ez az, amire a színésszé váláshoz szükség lenne. Hajrá, Barbi, ez a jó irány!