A VAN a szibériai Hanti-Manszijszkban megrendezett Spirit of Fire nemzetközi filmfesztiválon elnyerte a Bronz Tajga-díjat, amelyért tizennyolc elsőfilm versenyzett. Az elismerést Ferenczik Áron, a szerelmi csalódásában Portugáliáig menekülő főszereplő vette át, aki így ugyanazon a vörös szőnyegen sétált, ahol pár pillanattal később Catherine Deneuve is bevonult.
Reisz Gábort meghívták a cannes-i filmfesztivál által szervezett Résidence elnevezésű programba. Öt hónapon át fejlesztheti legújabb filmtervét Párizsban öt másik pályakezdő, első vagy második nagyjátékfilmjénél tartó rendező társaságában, és ehhez komoly szakmai támogatást adnak a szervezők. A párizsi rezidens programon részt vett Iványi Marcell, Faur Anna és Nemes Jeles László, illetve Mundruczó Kornél is ott írta a Delta című filmjét, aki pár éve megosztotta velünk élményeit a programról.
Reiszt és az öt másik alkotó ugyanott fog lakni Párizs belvárosában, egy hatalmas lakásban. Külön szobákat kapnak, de van egy közös társalgó is, ahol filmeket nézhetnek, elvegyülhetnek, megvitathatják az ötleteiket. Havonta fizetést is kapnak, így tényleg nem lesz más dolguk, mint elmélyedni az írásban.
A VAN rendezője saját elmondása szerint nem az a típus, aki először fejben összerakja a forgatókönyvet, aztán pár nap alatt elkészül vele. Ő "sokat vergődik" írás közben, ezért kapóra jött neki, hogy most öt hónapig kizárólag erre koncentrálhat. Azért is örül a lehetőségnek, mert így "leválhat Budapestről", egy időre elszakadhat a napi rutintól. Mundruczó már el is mesélte neki, hogy melyik szoba a legjobb, melyiket válassza, de Reisz úgy tudja, hogy a szobákat már előre kiosztották.
Ha valaki részt vett a cannes-i filmfesztivál rezidens programjában, és utána elkészült a filmje, az még nem jelenti azt, hogy garantált helye van a fesztiválon. A gyakorlat azért azt mutatja, hogy előszeretettel hívják meg ezeket az alkotásokat Cannes-ba. A Delta például szerepelt a mustra versenyprogramjában, és elnyerte a Filmkritikusok Nemzetközi Szövetségének díját.
A kiadott sajtóközlemény pont a legizgalmasabb részét nem érintette a meghívásnak, egy szót sem ejtett arról, hogy milyen filmen fog dolgozni a fiatal magyar rendező. Ezzel kapcsolatban telefonon sem akart konkrétumokat elárulni Reisz, de azt azért elmondta, hogy valami teljesen másra készüljünk, mint ami a VAN volt. "Ez nem Budapest lesz, és nem fiatal értelmiségiekről fog szólni."
Olyan értelemben nem akar elszakadni a VAN-tól, hogy továbbra sem akar drága filmet készíteni. Klasszikus értelemben vett alacsony költségvetésű filmben gondolkodik, most már minden stábtag kapna fizetést, nem kizárólag jófejségből vállalnának benne szerepet az emberek. A távolabbi jövőre nézve annyit osztott meg Reisz, hogy nagyon izgatja a krimi műfaja.
A szereplőkhöz képest kevesebbszer ismerik fel az utcán, de azért rendszeresen megesik, hogy megszólítják. A legviccesebb találkozásnak azt nevezte, amikor szereplőkkel és stábtagokkal csocsózott egy kocsmában, és odajött hozzájuk valaki, aki felismerte őket a VAN-ból. Reiszhez is odafordult: "Téged is láttalak futni a végén!"
Minket még az izgatott nagyon, vajon hogyan nézhet ki a Bronz Tajga-díj. Ha próbáljuk elképzelni, vehetjük szó szerint a nevét? Reisz még nem kapta kézhez a díjat, de mesélt Ferenczik Áron bevonulásáról a szibériai filmfesztiválon.
A hidegben nagy szőrmekabátokat és kucsmákat viselő vendégeket orosz katonák kísérték a szőnyegen, Ferenczik azonban nem készült megfelelő öltözettel, olyan ruhában volt, mintha csak egy sörért ugrott volna le, ezért próbált feltűnésmentesen besurranni az épületbe. Mindezt egy videón is megnézhetjük, a türelmetlenek 11:05-ig csavarjanak előre, Deneuve 11:35-nél bukkan fel.