Aki látta Jorgosz Lantimosz előző két filmjét, a Dogtooth-t (pár éve megnyerte itt Cannes-ban az Un Certain Regard szekció fődíját) és az Alpok-ot, sejthette, hogy a The Lobster is kellően elszállt és polgárpukkasztó lesz. Arra viszont kevésbé lehetett számítani, hogy a görög rendező angol nyelven, sztárokkal a kamerája előtt találja meg az igazi hangját. A The Lobster ugyanis valóban
elszállt és polgárpukkasztó, de ugyanakkor hihetetlenül vicces, eredeti és aktuális is.
Elöregszik a társadalom, sok az egyedülálló, egyre kevesebben vállalnak gyereket - ez van ma Európában. Lantimosz utópiája szerint pedig a közeljövőben aki nem talál párt, azt bezárják egy hotelba hasonló sorsú társaival. Másfél hónapjuk lesz rá, hogy párt találjanak maguknak, ha pedig nem jön össze, tetszőlegesen választott állatként kell tovább folytatniuk a keresést.
Nem kétséges, hogy ha a tudomány már itt tartana, több politikai párt is meglátná a fantáziát a szinglihordák ilyen módon való apasztásában. A görög rendező filmjében ráadásul csodálatosan ki van dolgozva a koncepció:
a maszturbálást kenyérpirítóba dugott kézzel, a színlelt kapcsolatokat pedig a leggyűlöltebb állattá változtatással szankcionálják.
A hirtelen egyedül maradt főhős (Colin Farrell az Erőszakik óta nem volt ennyire jó), aki homár szeretne lenni a határidő lejártakor, mégis megpróbálja kijátszani a rendszert, bár hamarosan azzal szembesül, hogy az ellenállás hasonlóan radikális eszközökkel dolgozik. Ennél többet kár lenne elárulni a történetről, hiszen a The Lobster rengeteg meghökkentő fordulatot és fekete komédiába hajló "ezt már tényleg nem hiszem el!"-pillanatot tartogat.
Lantimosz stílusa abszolút felismerhető első angol nyelvű munkáján, de az erőltetett, kissé debil/robot-szerű beszéd itt sokkal kevésbé irritáló, mint korábbi filmjeiben és a nézősokkoló jeleneteket is sikerült kordában tartani. A szereplők fantasztikusak, Farrellen kívül különösen a nők: Léa Seydoux, Rachel Weisz, Olivia Colman, valamint a görög filmjeiből átmentett Angeliki Papoulia és Ariana Labed.