Rendező: Todd Solondz
Főszereplők: Greta Gerwig, Danny DeVito, Julie Delpy, Ellen Burstyn
A boldogságtól ordítani rendezője húsz év után megcsinálta első kertvárosi szatírája, az Isten hozott a babaházban folytatását, amiből megtudhatjuk, vajon boldogabb lett-e a szanaszét szívatott kislány, akit felnőttként Greta Gerwig alakít. A címben szereplő tacskó csak ürügy, hogy Solondz kedvére alázhassa a kutya gazdáit, de ezt olyan maró humorral teszi, meg olyan jó színészekkel, hogy alig győzzük kivárni.
Rendező: Chad Hartigan
Főszereplők: Craig Robinson, Markees Christmas, Carla Juri
Milyen fogadtatásban részesül egy hiphopmániás, dühös, színes bőrű kiskamasz srác, akivel az apja a multikulti New Yorkból egy poroszos, hófehér etnikai összetételű német városba költözik? A Morris from America felütése kellően egyedi ahhoz, hogy új színt vigyen az unalomig ismert felnőtté válásos történetekbe, és állítólag borzasztóan szerethető film, a kritikusok legalábbis roppantul szurkoltak a gyerek boldogulásáért.
Rendező: Richard Tanne
Főszereplők: Tika Sumpter, Parker Sawyers
Egy Barack Obamáról szóló életrajzi film, valljuk be, nem hangzik valami izgalmasan, bezzeg ha az első randiját viszik filmre Michelle-lel a Mielőtt felkel a nap stílusában, az mindjárt felkelti az érdeklődésünket. A sétálgatós, dumálgatós romantikus filmeket eleve nehéz elrontani, és pluszfaktor, hogy a film közelebb hozhatja a távolról szemlélt párost. A két ismeretlen színész külsőre hasonlít, a fenti részlet alapján az alakításuk is megnyerőnek tűnik.
Rendező: Whit Stillman
Főszereplők: Chloe Sevigny, Kate Beckinsale, Stephen Fry, Emma Greenwell
Whit Stillman (Metropolitan, Hölgyek a pácban) eddig csak négy filmmel rukkolt elő, ám azokban varázslatos bájjal és szellemességgel tart tükröt a yuppie-k és úrilányok párkapcsolati bénázásainak és társasági életének. Most Jane Austen egyik kiadatlan levélregényét adaptálja, ami rendkívül ihletett párosítás: tuti jól fog állni neki a kosztümös intrikálás, amiben A diszkó végnapjai főszereplői, Kate Beckinsale és Chloe Sevigny viszik majd a prímet.
Rendező: Agnieszka Smoczyńska
Főszereplők: Marta Mazurek, Michalina Olszanska, Kinga Preis
A Rolling Stone kritikusa így foglalta össze az elborult The Lure szinopszisát: „gyönyörűen fényképezett lengyel goth musical egy csapat emberevő tini hableányról, akik énekesnek állnak egy nightclubban”. Nem tudom, kell-e még ezt tovább ragozni. A szürreális, neofényben úszó horrormusical kapásból kultgyanús film, a rendszerváltás előtti Varsóban garázdálkodó uszonyos csajok pedig máris a kedvenc idei hősnőink.
Rendező: Kelly Reichardt
Főszereplők: Michelle Williams, Laura Dern, Kristen Stewart, Lily Gladstone
Az utóbbi időben Kristen Stewart nem tud hibázni, ha szerepválasztásokról van szó, Michelle Williams pedig soha nem is tudott. Vegyük még hozzá a csodás Laura Dernt, és rögtön egyértelmű, hogy a hármójuk főszereplésével készült, női sorsokra kihegyezett, novellisztikus filmet vétek volna kihagyni. Stewart karaktere például egy indián lovászlánnyal kavarodik plátói románcba, ami önmagában megéri a jegyárat. Lassú sodrású filmek kedvelői előnyben.
Rendező: John Carney
Főszereplők: Ferdia Walsh-Peelo, Lucy Boynton, Aidan Gillen, Maria Doyle Kennedy
Emlékeznek még az Egyszer-re? Valódi gyöngyszem, évente leporolom, hogy boldogságot csempésszek a mindennapjaimba. Na, valami hasonlót várok a rendező új musicaljétől, melyben egy csapat – amatőrök által játszott – dublini kölyök a nyolcvanas években zenekart alapít. A vélemények alapján The Commitments vagy Mi vagyunk a legjobbak! szintű örömbombára számíthatunk a zene közösségteremtő erejéről, vagány betétdalokkal.
Rendező: Nate Parker
Főszereplők: Nate Parker, Armie Hammer, Gabrielle Union, Jackie Earle Haley
Az év legzajosabb bombasikere lehet ez az 1831-es amerikai rabszolgafelkelésről szóló történelmi dráma, melynek forgalmazási jogait rekordösszegért vásárolta meg a Fox Searchlight. A színészből lett rendező hét évig érlelt, majd minden stúdió által visszadobott szerelemprojektjét a kritikák A rettenthetetlen-hez hasonlították (Mel Gibson is adott tanácsokat a rendezőnek), sodró lendületű, látványos eposznak, brutális, felkavaró élménynek ígérkezik.
Rendező: Kenneth Lonergan
Főszereplők: Casey Affleck, Michelle Williams, Kyle Chandler, Matthew Broderick
Néha azért megyünk moziba, mert szeretnénk egy kiadósat bőgni, és úgy tűnik, idén a Manchester by the Sea fogja szállítani az ütős érzelmi katarzisokat, melyben a fiatalabb Affleck egy magányos fickót játszik, aki a fivére halálával próbál megbirkózni. A kritikusok úgy szédelegtek ki a moziból, mint akiket kizsigereltek, de hát ez nem csoda: kevesen képesek olyan magától értetődő természetességgel ábrázolni a családon belüli zűrös konfliktusokat, mint Kenneth Lonergan, aki korábban két nagyon erős filmet (You Can Count on Me, Margaret) csinált a témában.
Rendező: Daniel Scheinert & Daniel Kwan
Főszereplők: Paul Dano, Daniel Radcliffe, Mary Elizabeth Winstead
Múlt szombaton, a Swiss Army Man első vetítése után felrobbant a Twitter, amikor a Sundance-en tanyázó összes újságíró „Daniel Radcliffe fingó hullás filmjéről” kezdett el áradozni. Igen, jól olvasta. A Tom Hanks-féle Számkivetett és a Hóbortos hétvége bizarr ötvözetének egy pontján a hajótöröttet alakító Paul Dano vízre bocsátja a Harry Potter sztárjának felfúvódott tetemét, a hátára mászik, és a hulla fingásaival hajtja magukat. Ha ez még túl szokványos lenne egyeseknek, eláruljuk, hogy a holttest meredező erekciójának is egészen gyakorlatias hasznát veszi a modern Robinson Crusoe. A vetítésről egyesek dühösen kivonultak, mások állva tapsolták, mindenesetre ez olyan hajmeresztő, morbid őrültségnek hangzik, amit jó eséllyel még évek múlva is röhögve idézgethetünk.
Author: The JT Leroy Story: Dokumentumfilm egy huszonéves, HIV-fertőzött, transznemű, rejtőzködő íróról, akit felkapott a komplett amerikai művészvilág, majd sokkolta őket, amikor kiderült, hogy az egész egy humbug.
Christine: A felkavaró dráma azt a megtörtént esetet dolgozza fel, amikor egy floridai tévés hírolvasó élő adásban lőtte főbe magát. A riportert játszó Rebecca Hall állítólag élete egyik legjobb alakítását nyújtja.
Complete Unknown: Zavarba ejtő, álomszerű, nyakatekert sztori, a főszereplője egy Rachel Weisz által alakított femme fatale, aki úgy váltogatja az identitását, mint más a ruháját, és csőbe húzza Michael Shannont.
Dark Night: Torokszorítóan feszült és durva film egy tömegmészárlásról, amely azt a 2012-es aurorai tragédiát dolgozza fel, amikor egy fegyveres férfi tüzet nyitott A sötét lovag – Felemelkedés mozielőadásának nézőire. Tizenkét embert megölt, másik hetvenet megsebesített.
The Eyes Of My Mother: Fekete-fehér lidércnyomás, melynek főhőse egy vidéki farmon élő lány, aki szadista gyilkossá cseperedik. Jó okunk van feltételezni, hogy ez lesz a 2016-os The Babadook, The Witch vagy Valami követ.
The Fits: Pszichológiai horrorral fűszerezett felnövéstörténet, melyben egy fiús kislány meg akarja tanulni az iskolai tánccsapat koreográfiáját; a sztori onnantól válik érdekessé, hogy a táncosok időnként rejtélyes, hátborzongató rohamot kapnak.
Fundamentals of Caring: Keserédes, szarkasztikus road movie, amelyben a mindig rokonszenves Paul Rudd összehaverkodik a Submarine tinihőse, Craig Roberts által alakított tüskés jellemű, izomsorvadásos sráccal. Persze stoppos csaj is van a sztoriban, őt a Spring Breakers után ismét független filmben nyomuló egykori Disney-sztár, Selena Gomez játssza.
Goat: Nick Jonas, a Disney Channel egykori gyereksztárja Selena Gomez példáját követve provokatív vizekre evez, egy testvérpár egyik tagját játssza, akiket egy egyetemi diákszövetség kegyetlen beavatási szertartásnak vet alá.
Hunt for the Wilderpeople: A haláli áldokumentumfilm, a Hétköznapi vámpírok társalkotójának új-zélandi vígjátékát a Buzzfeed kritikusa csak a Holdfény királyság és a Rambo ötvözeteként jellemezte, ami nem egy rossz ajánlólevél.
Indignation: Logan Lermant az Egy különc srác feljegyzései óta imádjuk, ebben a Philip Roth-adaptációban egy munkásosztálybeli zsidó fiatalember bőrébe bújik, és az ő szexuális ébredését követhetjük majd figyelemmel. Az ébresztgetést egy gazdag családból származó, zűrös lány (Sarah Gadon az utóbbi három Cronenberg-filmből) végzi, aki az első és egyetlen randijukon egyből leszopja a srácot. Ez azért némileg meghökkentő, mert a sztori 1951-ben játszódik.
Lovesong: A Mad Max – A harag útja vörös hajú amazonja és Az éhezők viadala-széria pimasz kiválasztottja, azaz Riley Keough és Jena Malone legjobb barátnőket alakítanak, akiknek olyan érzéseik támadnak egymás iránt, amik túlmutatnak a barátságon. Finom, árnyalt és visszafogott film, senki ne számítson vad ollózásra, viszont mindkét színésznő alakítása állítólag hipnotikus.
Other People: A könnyfakasztó tragikomédia kipipálja a sztereotipikus indie filmek legtöbb kliséjét – rák, hazatérő tékozló fiú, válságban lévő író –, de a szuper szereposztás (Jesse Plemons, Bradley Whitford, Molly Shannon) miatt bizakodunk.
AbracaDeborah: A vak bűvészről szóló, Kristen Wiig főszereplésével készült film tipikusan az a fajta független produkció, amik évről évre elözönlik a Sundance-et. A különbség, hogy az AbracaDeborah nem létezik. Néhány unatkozó, a fesztiváltól megcsömörlött kritikus fejéből pattant ki az ötlet, ők kezdtek el poénból tweetelni róla, dicshimnuszt zengve a káprázatos alkotásról, de annyian bedőltek a sundance-es sémákból összeeszkábált hozsannáknak, hogy a fesztivál szervezői kénytelenek voltak hivatalos közleményben jelezni a csalódott, pótvetítést követelő nézőknek: nem, nincs ilyen című film a programban.