Nemes Jeles László második nagyjátékfilmjében, az Oscar díjas Saul fiá-t követő Sunset-ben a magyar színészszakma színe-java fel fog bukkanni. A főszerepet az utóbbi évek egyik nagy felfedezettje, Jakab Juli kapta – róla itt olvashat bővebben -, rajta kívül Balsai Móni, Kulka János, Nagy Zsolt és még sok más ismert színész játszik a kosztümös drámában.
A produkció által bejelentett stáblistán kicsit kakukktojás Dobos Evelin, akinek a nevét még nem sokan ismerik. A 24 éves színésznő még egyetlen mozifilmben sem játszott, ennek ellenére a második legfontosabb női szerepet kapta meg a Sunset-ben. Persze aki látta őt az Egynyári kaland-ban, az pontosan tudja, hogy a balatoni sorozatban már számos arcát felvillantó fiatal színésznő készen áll a további kihívásokra, és a nagyvásznon a helye.
„Ennyire az elején a hírest szívesen elcserélem a sokra” – válaszolta megnyerő őszinteséggel, amikor arról kérdezték, hogy ha csak egyet mondhat, ki lenne az a híres filmrendező, akivel szívesen együtt dolgozna. Átlátta, hogy kezdő színésznőként az a jó, ha minél több alkalma van bizonyítani, de most az is megtörténhet, hogy rögtön az első filmszerepe meghozza neki az áttörést. A Saul fia Oscar-díjjal végződő diadalmenete miatt az Osztrák-Magyar Monarchia végóráit megjelenítő Sunset kitüntetett figyelemre számíthat az egész világon.
A film legfontosabb helyszíne egy budapesti kalapbolt lesz, itt fog kalaposlányként dolgozni Evelin, és bizonyára itt lép majd kapcsolatba a fővárosba érkező főszereplővel, Írisszel, akit Jakab Juli formál meg. A Sunset-ben egy titkos, a többség számára láthatatlan világ tárul fel a főhősnő előtt.
Izgalmas kérdés, hogy Evelinnek vajon milyen szerepe lesz Írisz alászállásában, és azt is kíváncsian várjuk, hogy mennyire simul bele a Monarchia miliőjébe.
Az Egynyári kaland főszereplői közül először Döbrösi Laura utazott vissza a Monarchia korszakába, a Félvilág-ban játszotta el a hírhedt kurtizán, Mágnás Elza szobalányát. Őt követi most Evelin, aki a Balaton partján természetesen tudott létezni a kamera előtt, és alighanem az előző évszázad elejének ruhái és díszletei sem hozzák zavarba. Színésztársát, rendezőit kérdeztük erről, és mindegyik válaszból az érződött ki, hogy Evelinnek helye van egy kosztümös drámában.
„Evelin összeszedett, fókuszált csaj. Bírtam, hogy energiabombaként viselkedett, nála állandóan pörög a lemez” – emlékezett vissza a közös forgatásra Walters Lili. „Van valami klasszikus a kinézetében. Hideg kékség a szemében, és hozzá egy bájos, kerek arc” – fejtegette a színésznő, miért tudja a kollégáját elképzelni egy kosztümös drámában.
„Evelin kedves, okos és gyönyörű, biztosan jól mutat majd egy másik korban is. Nem dolgoztunk együtt sokat, de nagyon intenzív kisugárzása van, tetszik a természetessége" – mondta róla Szilágyi Fanni rendező, aki a Boldogtalanság az Auróra-telepen című novelláskötethez forgatott könyvtrailert a színésznővel.
„Evelin a vászonra született, sziporkázó tehetség, a lehetőségek tárháza, rengeteg figura lakozik benne” – állítja Dyga Zsombor, aki az Egynyári kaland első évadában rendezte őt. „Lezser természetessége és vibráló elevensége okán mi csak forgószélkisasszonynak hívjuk. Valódi főszereplői kvalitásokkal rendelkezik, szerintem a következő évtizedek egyik meghatározó színésznőjévé fog érni.”
A Tesó és a Köntörfalak rendezője nem fukarkodott a dicséretekkel, és hogy ezek nem üres szavak, bizonyítja, hogy ugyan egy nyúlfarknyi szerepben, de az Aranyélet első évadában is számított rá. Evelin egy terhes nőt játszott az HBO-sorozat legelső részében, akinek Thuróczy Szabolcs az orra elől lopja el a kocsiját.
A Sunset Budapestre érkező főhőséhez hasonlóan Evelinnek is szoknia kellett a városi közeget, és a forgatókönyvíróként végzett Jakab Julihoz hasonlóan ő sem színésznek tanult az egyetemen. Evelin hétéves koráig egy nyírségi tanyán élt a szüleivel. Önfenntartó módon gazdálkodtak, számos állat vette őt körbe, tehenek, bárányok, szárnyasok, nyulak, kutyák, de a kedvencei a kecskék voltak, akikkel gyakran kergetőzött – minderről egy állatkerti látogatás közben mesélt a Noé barátai című tévéműsorban.
A tanyát Debrecenre cserélte fel a család, ahol Evelin csak nehezen szokott hozzá az új környezethez. Az Ady Endre Gimnázium dráma tagozatára járt, ahol az Aranyélet két szereplője, a gengszteréletre vágyó, nagyszájú Márkot játszó Olasz Renátó és a fiatalkori Jankát megformáló Waskovics Andrea is az osztálytársa volt.
A vizsgaelőadásukban a Marat/Sade című darabot adták elő, amit a YouTube megőrzött az örökkévalóságnak.
Az érettségi után mindhárman a budapesti Színház- és Filmművészeti Egyetemre mentek, de amíg Renátó és Andrea színésznek, addig Evelin televíziós műsorkészítőnek tanult.
A kamera másik oldalán is kipróbálta magát, a diplomamunkáját Gabriel Garcia Marquez Csak azért jöttem, hogy telefonáljak című novellája alapján rendezte meg, a kegyetlen csattanóra kihegyezett, feszültséggel teli kisfilm főszerepét Waskovics Andrea játszotta el.
Egyetemi évei alatt a színészettől sem zárkózott el: szerepelt két kisfilmben, és 2015-ben a Telekom reklámarca lett. Az interaktív kisfilmeket egy fiatalokból álló SZFE-s csapat készítette, a néző döntései határozzák meg, hogy mit is csinál Lili, azaz Dobos Evelin a nyári fesztiválon. A kaland az alábbi videóra kattintva indul el, a fiatal lány derűs készülődése még a legvisszahúzódóbb embernek is kedvet adhat ahhoz, hogy kimerészkedjen az utcára.
Akik ismerik, az Egynyári kaland című sorozat miatt jegyezték meg a nevét, amely nagy űrt tölt be a tévében: hosszú idő után ismét készült egy hazai gyártású ifjúsági sorozat. Ráadásul a Balaton a helyszíne, így aztán mindenkiből előhozhat szép emlékeket a vízparton töltött nyarakról.
A Balaton mindig egy fura, távoli hely volt számomra
Már a második évadjával van képernyőn az Egynyári kaland, Dobos Evelin az első évad forgatása alatt is sokszor gondolt rá, hogy milyen jó lenne a történetet folytatni, így nem igazán lepte meg, hogy újra a Balatonon dolgozhat a jól ismert stábbal. Walters Lili új a csapatban, de könnyen beilleszkedett, a karakterét gyorsan megszerette, és annyira rá formálták Lucát, hogy még a vállsérülését is beleírták a történetbe - a két színésznő mesélt az Origónak.Az Egynyári kaland második évadának ugyan voltak fájó hiányzói, személy szerint engem megviselt Döbrösi Laura kiszállása, és Vecsei Miklósból is szívesen láttam volna többet. Cserébe a mostani részek egyértelműen felülmúlták az első évadot.
Az újonnan érkező Zomborácz Virág író-rendező visszavett a sorozat bájosan naiv világlátásából, és merészebben, átélhetőbb módon ábrázolta a nyaraló fiatalok magánéleti viharait. Az Utóélet-ből ismert fanyar humorával és ügyes képi gegjeivel alapvetően meghatározta az Egynyári kaland új évadának a hangulatát.
És azt sem szabad elfelejteni, hogy Virág remek karakteríveket talált ki a hat főszereplőnek. Messze a Dobos Evelin által játszott Dóra a legmagabiztosabb lány a csapatban: kacér jelenség, aki tud bánni a csáberejével, céltudatossága viszont néha arroganciába csapott át.
Evelin a hibáival is szerethetővé tudta tenni ezt a kissé elkényeztetett lányt. Sőt Dóra a második évadban még jobban a szívünkhöz nőtt, miután a forgatókönyv és az érzékeny színészi játék még inkább ráirányította a figyelmet a magát sziklakeménységűnek tettető karakter sebezhetőségére. El kell például viselnie, hogy Péter (Vecsei Miklós) dobja őt, a srác inkább fesztiválokon hajtja a csajokat, mint hogy lecövekeljen Dóra és a Balaton mellett.
„Kiismerhetetlen – jellemezte Evelint a kérésünkre a Pétert megformáló Vecsei Miklós. – Egyszerre tud profi, koncentrált sztárként és nyílt, jó humorú vidéki lányként létezni. Mindkettőben önazonos és nagyon szerethető. Én első pillanatban nem tudtam befogadni az ő személyiségét, de amióta összeállt a kép, nagyon szeretem, és mindig örülök, ha találkozunk, és megöleljük egymást."
Evelin azzal teszi izgalmassá Dórát, hogy újból és újból megmutatja, mit is takar el a lány álcaként viselt magabiztossága. Ő a sorozat bomba nője, a második évadban azonban nincsen szerencséje a férfiakkal, és egy mókás monológban bukik ki belőle az egyedülállóak minden fájdalma.
A rétegzett alakításra való képesség mellett az sem hátrány, hogy Evelinnek rendkívül kifejező arca van. Tényleg csak azok nem tudnak róla olvasni, akik csak önmagukra figyelnek. Dóra szerencsétlenségére pont egy ilyen önhitt bunkóval megy el randizni.
Egy színésznek nagyon fontos, hogy felszabadultan tudjon viselkedni a kamera előtt. A harmadik rész bulijelenetében pontosan ez történik: előbb Király Dániellel karaokézik egy fergetegeset, majd a táncparkettet is a birtokukba veszik.
És ez még csak a kezdet, egy későbbi részből az is kiderül, hogy Dóra egy házibuli hevében még inkább el tudja magát engedni. Némi biztatás hatására abban is benne lenne, hogy a Schmidt Sára által alakított Zsófival csókolózzon.
Tehetséges, szép és sokoldalú, és ezenfelül még van valamije, amitől rögtön megjegyzik őt az emberek. Már a drágakőként ragyogó szemei miatt is kitűnik a tömegből, de van egy annál is különlegesebb ismertetőjele: egy szexi mélyedés díszíti az arcát, amely attól függően mélyül vagy tűnik el, hogy a színésznő milyen arcot vág. Nézze csak!
Most, hogy remélhetőleg az Egynyári kaland-nak és Dobos Evelinnek is újabb rajongókat szereztünk, egy jó és egy rossz hírt kell közölnünk. Már forog a sorozat harmadik évada, viszont Evelin a Sunset forgatása miatt hiányozni fog ebből a felvonásból.
Nemes Jeles László kosztümös drámájára még egy évet kell várnunk, a tervek szerint egy jövő májusi cannes-i világpremier után, a nyáron mutatják majd be a magyar mozik. Evelint viszont addig is láthatjuk majd, Bősze Ádámmal az M5 Hétvégi Belépő című kulturális magazinműsorát vezeti hétvégenként.