Ritka, hogy egy magyar filmet „visszaköveteljenek” a nézők a mozikba. Enyedi Ildikó filmjére azonban akkora az érdeklődés, hogy több mozi újra műsorára tűzte: 7 fővárosi és 13 vidéki mozgóképszínház vetíti ismét, rákészülve a remélt Oscar-jelölés kiváltotta még nagyobb érdeklődésre.
A magyar film számára 2017 egyébként sikerekben gazdag év volt – nem csupán a fesztiválsikerek, de a látogatottság tekintetében is.
Tavaly a magyar filmek összesen 1 millió 300 ezer hazai nézőt csalogattak a mozikba, ami önmagában óriási siker: utoljára 2008-ban fordult elő, hogy a magyar filmek nézettsége átlépte a bűvös egymilliót.
Andy Vajna filmügyi kormánybiztos fontos célkitűzése volt, hogy a nemzetközi tekintély növelése mellett a magyar filmek visszahódítsák a nézőket. 2017 ebből a szempontból tehát fordulópontnak is számít, a legnézettebb 5 magyar film összesen egymilliós nézettséget hozott a magyar mozikban.
Ráadásul a csaknem félmilliós nézőszámú Kincsem (452 257) ezzel a 2017-es toplista 3-ik helyén végzett, tavaly csak a nemzetközi blockbuster a Star Wars: Az utolsó Jedik (749 326) és a Gru 3 (572 177) tudta megelőzni. Idejét sem tudni annak, mikor fordult elő utoljára, hogy magyar film bekerült az év legnézettebb 3 fimje közé.
A Kincsem mellett A Viszkis is méltán tartott és tart számot a nézők érdeklődésére: 2017. november 23-án mutatták be, és a tavalyi év hátralévő utolsó 6 hetében 270 ezren látták. De 2018-ban is képes megszólítani a nézőket, lassan eléri a 300 ezres nézőszámot, mindezt úgy, hogy alig három hét után olyan nemzetközi sikerfilmmel kellett megküzdenie a nézők kegyeiért, mint a legújabb Star Wars.
A három legnézettebb magyar film, a Kincsem, A Viszkis és a Pappa Pia (207 789) közönségsikere mellett a Testről és lélekről és az Aurora Borealis (56 ezer néző) azt bizonyította, hogy a komolyabb hangvételű, szerzői filmekre is lehet közönségfilmekre jellemző érdeklődést produkálni
2017-ben mintegy 250 filmet mutattak be a magyar mozikban, amelyekre összesen 14 millió 281 ezer jegyet adtak el. A tavaly bemutatott magyar filmek 1,3 milliós nézőszáma tehát 9 százalékos piaci részesedést jelent, ami a megelőző évek 3-5 százalékos részesedéseihez képest hatalmas emelkedés.