Az immár hatodik alkalommal megrendezett párizsi fesztivál az archívumok, digitalizálással és filmrestaurálással foglalkozó laborok és stúdiók munkáját állítja a középpontba.
A Filmarchívum kezdeményezésére idén a magyar film önálló szekciót kapott: nyolc felújított filmklasszikust tűz műsorra "A magyar film gyöngyszemei" című válogatás.
A filmtörténet több korszakát átfogó összeállítás legkorábbi darabja a Két lány az uccán (1939), az itthon kevésbé ismert, de Amerikában nagy karriert befutott André de Toth (Tóth Endre) korát megelőzően modern filmje, amelynek felújítása 2009-ben Martin Scorsese alapítványának kezdeményezésére történt.
André de Toth alkotásait olyan rendezők tartják az amerikai filmtörténet mérföldköveinek, mint Scorsese, Tarantino vagy Bertrand Tavernier.
Szőts István balladai szépségű filmje, az Emberek a havason (1942) új, természetes vizuális nyelvet hozott nemcsak a magyar, hanem a világ filmgyártásába is és az olasz neorealizmus kialakulására is hatással volt. Fábri Zoltán remekművét, a Körhintá-t (1955) nagy sikerrel mutatta be tavaly újra a cannes-i filmfesztivál és a párizsi vetítést követően március végétől országszerte műsoron lesz a francia mozikban a Clavis Films forgalmazásában.
Ritkábban látható klasszikusok is gazdagítják a programot, mint a kibeszéletlen történelmi traumát modern eszközökkel feldolgozó Hideg napok (Kovács András, 1966), az idén 85. születésnapját ünneplő Sára Sándor remekműve, a Feldobott kő (1968), vagy Mészáros Márta úttörő jelentőségű alkotása, a női sorsokat új szemlélettel bemutató Ők ketten (1978). Ez utóbbi bemutatójára
Marina Vlady főszereplő jelenlétében kerül sor.
A Berlini Nemzetközi Filmfesztivál teltházas vetítése után Párizsban is műsoron lesz Enyedi Ildikó első játékfilmje, Az én XX. századom (1988) teljeskörűen restaurált változatban,
Enyedi Ildikó jelenlétében, aki egyenesen Los Angelesből érkezik Párizsba.
A Filmalap digitalizálási és filmfelújítási programja keretében elkészült új változat március 14-től az országos mozihálózatban is látható lesz a Malavida forgalmazásában. A Cahiers du Cinéma szakfolyóirat méltató cikkel üdvözölte a magyar film franciaországi bemutatóját.
A párizsi filmfesztivál az idén 80. születésnapját ünneplő Szabó István életműve előtt tiszteleg:
műsorra tűzik a kelet-európai sorsot a francia újhullám stílusában, az érzelmek nyelvén megjelenítő Szerelmesfilm-et (1970), amelynek 4K digitális felújítása 2016-ban készült el. A vetítés után az Oscar-díjas magyar filmrendezővel Ráduly György, a Filmarchívum igazgatója és Emilie Cauquy, a Cinemathéque française munkatársa beszélget.