Vaksötét fogad minket, ahogy belépünk a forgatás legfontosabb helyszínéül szolgáló gangos ház kapuján. A belső udvarban már jobban látni, viszont itt füstgép dolgozott. A helyszín olyan, mint valami dzsungel, a folyosókon kábelek tekergőznek, mintha indák között lépkednénk. Az éppen forgatott jelenetben Sodró Eliza karaktere, Sára lép be a lépcsőházba és felfelé tart, közben pedig odaköszön a házmesternek, aki a feleségével gyorsan ki is beszéli.
A sutyorgás nem hallatszik le hozzánk, így megkérdezzük Molnár Leventét, miről szólt a jelenet: karaktere, az igen hangzatosan Sajgó Rezső névre keresztelt házmester és felesége észrevették, hogy két ÁVO-s jelent meg a ház egyik lakásánál, ami így aztán
fekete lyukká változott.
Nyitva tartják a szemüket, és nem kerüli el a figyelmüket, hogy egy rokon tart a lakás felé.
Rezső karaktere Molnár Levente szerint
vérbeli házmester,
aki a jelenet végén a feleségét is leszólja, aki
nem mondhatja meg neki, hogy mit csináljon.
A Rokonok-ban, az Egynyári kaland-ban és a Tóth János-ban már szerepelt Sodró Eliza annyit árul el a karakteréről, hogy a fiatal nő tanársegédként dolgozik, a személyiségét illetően
jó megfigyelő,
És bár sok jelentős karakter van a filmben, a Sára nevű szereplő a főhős,
a néző az ő szemén keresztül éli meg a történteket.
Az ebédszünet utáni jelenetben Jászberényi Gábor ÁVO-ügynöke kíséri ki Barta Ágnes karakterét a lakásból a gangra. Jászberényi szerint nem egyértelműen negatív figura a két ügynök, ők is emberek,
akik próbálják végezni a munkájukat a kor sajátosságából fakadó, csekély értelmű szabályok szerint, egy kegyetlen diktatúra végrehajtóiként.
A forgatásról azt mondta,
ijesztő megízlelni a hatalmat, amit az ÁVO képviselt. Amikor belépek egy jelenetbe, elég megjelennem, és a színészekben megfagy a vér. Ezek az emberek bármit megtehettek, élet és halál urai voltak. Megérkeznek, és az első perctől otthon vannak, úgy viselkednek, mintha a saját lakásukba lépnének be.
Cikkünk a következő oldalon folytatódik!