Tikkasztó a meleg Veresegyházon, a forgatás aznapi helyszínéül szolgáló tóparti halászcsárda körül. Nem irigyeljük Tompos Kátyát, aki menyasszonyi ruhát visel, mint kiderül, az egész forgatás alatt. Filmbeli partnere, Mohai Tamás viszont pólóban és farmerban van, ruházatuk pedig az éppen forgatott jelenet szempontjából is fontos.
Az aznap forgató három színész közül Scherer Péterrel tudunk a legjobban együtt érezni, neki ugyanis ez az egyetlen forgatási napja, ő is csak annyit lát a felvételekből, mint mi. A halászcsárdában dolgozó pincért alakítja, akihez betér Tompos Kátya és Mohai Tamás, előbbi menyasszonyi, utóbbi utcai ruhában. Miközben asztallal kínálja őket, a pincér átlátja a helyzetet, nyilvánvaló számára, hogy a férfi és a nő nem egy pár, de azért belemegy a játékukba.
Hogy mire utal a cím, arról Mohai Tamás mesélt nekünk:
A karakterem, Petya megszemélyesíti a »most van most« ideológiát. A mának él, vagány, szabados, de áldozata is ennek, szétszórt, nem gondolkodik előre.
Részben azért vállalta el a szerepet, mert magára ismert a karakterben:
Tudok egyszerre két helyen lenni, és általában tényleg sikerül, csak persze az egyik találkozóról kések. Másnap aztán érzem, hogy nem kellett volna mindkettőre igent mondani, de később mégis rájövök, hogy megérte.
A forgatásról elárulta, hogy
kronologikusan vesszük fel a filmet, rögtön az első forgatási napon lépett a taximhoz a szökött menyasszony. Azért is otthon érzem magam a mai forgatási napon, mert itt nőttem fel Veresegyházon.
Tompos Kátyának ez már a második filmje Szajki Péter rendezővel a Nejem, nőm, csajom után. A karakteréről, Szilviről elmondta, hogy
felfokozott idegállapotban ismeri meg a néző, hirtelen ötlet vezérelte a szökését.
„Az elköteleződéstől és a megváltoztathatatlantól való félelem hajtja. Felteszi magában a kérdést, hogy tényleg azzal a férfival akarja-e leélni az életét. Felkeresi azokat az embereket a környezetéből, akik mindig döntöttek helyette, irányították az életét. Most akar a sarkára állni, de már mindenki máshol tart az életében.”
Szerinte a film dinamikáját az adja, hogy
a taxis és a menyasszony nagyon ellentétes személyiségek, aminek köszönhetően a nő sokféle hangulaton megy át, viszont jó hatással vannak egymásra, végül a karakterem változik ahhoz képest, amilyen a történet elején volt.
Cikkünk a következő oldalon folytatódik!