Martin Scorsese szerint a szuperhősmozik nélkülözik mindazokat az erényeket, amitől egy film valóban különlegesnek számít.
Nem nézek ilyesmit. Megpróbáltam, de arra jöttem rá, hogy ezek nem filmek. Őszíntén azt gondolom, hogy a képiviláguk kiválóan kivitelezett, a színészek a körülményekhez képest tudásuk legjavát igyekeznek adni, mégis, ezek a filmek leginkább olyanok, mint a vidámparkok. A valódi filmek ugyanis érzelmi, pszichológiai tapasztalatokat igyekeznek tolmácsolni a nézőnek
- mondta a rendező, akinek legújabb gengszterfilmje, a megtörtént eseményeken alapuló The Irishman (Az Ír) című alkotásával nyitották meg szeptember végén a New York-i filmfesztivált.
A Robert De Niro, Al Pacino és Joe Pesci főszereplésével készült maffiafilmet az amerikai szaksajtó máris az egyik nagy Oscar-esélyesként emlegeti színészi, rendezői és a legjobb film kategóriájában.
A Scorsese által lenézett Bosszúállók-sorozat legutóbbi darabja, a közel 3 milliárd dolláros bevételt elérő, ezzel minden idők legnyereségesebb filmjévé előlépő Végjáték producerei, valamint a gyártó Marvel és Disney szintén erőteljes Oscar-kampányba fogtak, annak érdekében, hogy az idei gáláról 3 díjjal távozó Fekete Párduc sikerét megismételjék.