Lichter Péter harmadik játékfilmje, az Üres lovak két filmrendező, Kertész Mihály és Bódy Gábor halál utáni találkozásának szatirikus történetét meséli el, az esszéfilm és a fikciós film közötti határterületen. A Mácsai Pál és Rába Roland által megformált kísértetek beszélgetéseit régi hollywoodi klasszikusok, illetve szerzői és avantgárd alkotások asszociatív kollázsa kíséri. A 67 perces esszéfilmet Kránicz Bence, Roboz Gábor és Lichter Péter írta, zeneszerzője Horváth Ádám Márton, operatőre Gerencsér Dávid, hangmérnöke Lukács Péter Benjámin, producerei Nedeczky Dóra, Lichter Péter és Máté Bori.
Az Üres lovak elkészültét a Magyar Nemzeti Filmalap Filmarchívum Igazgatóságának munkatársai és az Art+Cinema forgatási helyszínnel segítették.
Az filmet az alkotók 2019 márciusától vetítették alternatív, non-profit forgalmazásban. A film nemzetközi premierje a 23. Jihlavai Dokumentumfilm fesztiválon volt októberben, a fesztivál Between The Seas elnevezésű versenyprogramjában. Az Üres lovak
az úgynevezett found footage műfajába tartozik: ez az ötvenes évek óta virágzó kísérleti filmes irányzat elsősorban talált nyersagok újrafelhasználásával dolgozik.
Magyarországon Bódi Gábor és a Balázs Béla Stúdió több alkotója kísérletezett talált nyersanyagokkal, később Forgács Péter munkái váltak nemzetközileg ismertté, a műfajjal szélesebb körben Pálfi György Final Cut-ján keresztül találkozhatott a közönség.