A koronavírus-járványt ugyan sikerült ellenőrzés alá vonni a kelet-ázsiai országban, a mozik azonban csak a befogadóképességük felén működhetnek, ám sorra dőlnek a jegybevételi rekordok, elsősorban a hazai gyártású filmeknek köszönhetően, amelyek lekörözik hollywoodi riválisaikat.
Kína tavaly előzte meg az Egyesült Államokat a jegyeladásokban és vált a legnagyobb piaccá a világon, leginkább azért, mert a koronavírus-járvány feltartóztatására elrendelt járványügyi korlátozások miatt az amerikai mozik hosszú ideig zárva voltak, majd csak részlegesen nyithattak meg és az amerikai filmforgalmazók elhalasztották számtalan világsikerre számító film bemutatóját.
A kínai mozik már a múlt év közepén kinyithattak és azóta egyre nő a látogatottságuk.
Az embereket arra bíztatták, hogy a holdújévi ünnepek idejére maradjanak Pekingben és ezért a mozilátogatás vált a szórakozás legfőbb forrásává
- mondta Csu Tung-lej, a pekingi Poly Cinema Tianamen fiókrészlegének marketingigazgatója.
A maszkviselés kötelező a mozikban, a látogatóknak mobiltelefonos applikáción kell regisztrálniuk, hogy felkutathassák őket, ha valahol járványgóc alakulna ki. Minden második széken lehet csak ülni, ami megnehezíti a legnépszerűbb filmek esetében a jegyhez jutást.
Az adatok szerint a februári jegyeladások 95 százalékát a február 12-én kezdődött holdújévi ünnepekre időzített hét legnagyobb bevételre számító film hozta.
A legnagyobb érdeklődést egy komédia váltotta ki, a Csia Ling rendezte Szia, anya című filmre 4,36 milliárd jüanért váltottak jegyet. A második helyre egy akciófilm került 4,13 milliárd jüannal.