Az online és mozis vetítésekkel megtartott fesztivált szervező Sundance Intézet hétfőn közzétett adatai szerint a január 28. és február 3. között lezajlott független filmmustra közönsége 2,7-szer nagyobb volt mint a korábbi, 11 napos, a utah-i Park Cityben zajló hagyományos fesztiválé általában.
A Sundance idei programját főként streamingközvetítéssel láthatták a nézők az Egyesült Államok 50 államában és 120 más országban. A fesztivál játékfilmjeit és rövidfilmjeit közvetítő online platformokon és televíziós applikációkon 251 331 megtekintést regisztráltak.
A Sundance szervezői szerint ez azt jelenti, hogy háztartásonként legalább két nézővel számolva több mint 500 ezren tekintették meg a mustra filmes programját. Mindezt úgy, hogy idén a szokásos 120 produkció helyett csak 73 alkotást láthatott a közönség, s azt is rövidebb időszak, hét nap alatt.
Tabitha Jackson, a fesztivál igazgatója máris jelezte, hogy
a hibrid formátum sikere, és különösen a szélesebb közönség elérése miatt foglalkoznak a gondolattal, hogy ez lehetne az új norma.
A Sundance statisztikája szerint a fesztivál filmjeit 85 százalékban a 15 dolláros (4450 forintos) jegy megváltásával nézte a közönség, a fennmaradó részt pedig a bérletesek tették ki.
Miközben a pandémia miatt idén a sajtó és a szakma sem tudott Park Citybe utazni, 1800 filmes szakember és több mint 1200 újságíró akkreditáltatta magát a jórészt virtuális mustrára, öt százalékkal többen, mint a 2020-as hagyományos utah-i fesztiválra.