Mihalek Zsuzsa egészen korán, már 17 éves korától tudta, hogy a filmszakmában szeretne dolgozni, így amikor 1986-ban meglátott egy újsághirdetést, amiben berendezőgyakornokot keresett az akkori állami filmgyártó vállalat, a Mafilm, jelentkezett. Itt fontos tisztázni, mi a különbség a látványtervező és a berendező között: a látványtervező az, aki a film látványvilágát megálmodja, a berendező pedig életre kelti azt. Beszerzi a bútorokat, legyártatja a szükséges tárgyakat, ha kell. Az első film, amelyen Mihalek Zsuzsa gyakornokként dolgozott a Soha, sehol, senkinek volt, amit 1988-ban mutattak be Téglásy Ferenc rendezésében.
Később olyan magyar filmeken dolgozott, mint a Csinibaba, a Szenvedély, a Tarr Béla rendezte Werckmeister harmóniák vagy a Poligamy, majd a nemzetközi produkciókban is egyre több feladatot kapott.
Az utóbbi években forgatott például Charlize Theronnal az Atomszőkében, Gary Oldmannel a Suszter, szabó, baka, kém című filmben, Kate Winslettel a Leeben és legutóbb Emma Stone-nal, Willem Dafoe-val és Mark Ruffaloval a Szegény párákban. Személyes kapcsolat kialakítására azonban nincs lehetőség a forgatásokon. A berendezők órákkal azelőtt elhagyják a helyszínt, hogy a színészek megérkeznének és a kamera forogni kezdene, hogy már a következő díszleten dolgozzanak.
A szakember meglátása szerint negyven évvel ezelőtt a forgatások sokkal lazábbak voltak, mindenre jutott idő, családias stábok működtek.
Munkái közül máig nagy kedvence a Made in Hungária, a Csinibaba és az Argo, a forgatások jó hangulata miatt.
Míg azokon nagyjából ötven, addig a Szegény párákon körülbelül háromszáz ember dolgozott. Nemzetközi produkciók esetében a film végére sem lehet megismerni az összes kollégát.
Munkamódszeréról Mihalek Zsuzsa elmondta, hogy két eset fordul elő a leggyakrabban. Vagy kifejezetten az adott produkcióhoz kapcsolódva járja a bolhapiacoktól a galériákon át a régiségkereskedésekig az egyedi tárgyak lelőhelyeit, vagy két forgatás között rátalál valamire és beszerzi, hátha jó lesz még valamelyik munkájához. Ennek köszönhetően van egy raktára, ahol közel negyven éves pályafutása alatt már rengeteg tárgyat felhalmozott.
Legemlékezetesebb díszleteleme egy igazi ló lába volt.
Az Eldorádó egyik jelenetében ugyanis a kislány lábára lép egy ló, amit természetesen nem forgathattak le élő állattal. Így felkereste az Állatorvostudományi Egyetemet, ahonnan egy zacskóba csomagolt lólábbal távozott.
A Szegény párák 11 Oscar-díj jelölése nem lepte meg, hiszen már akkor sejtette, hogy különleges alkotás születik majd, mikor megtudták, hogy Jorgosz Lanthimosz a film rendezője. A filmmel szerencséjük is volt, mindenre kaptak időt, így három hónapjuk volt a berendezés összegyűjtésére, emellett pedig a pénzügyi keret is bőven elég volt a minden beszerzésre.
A forgatás során a legnagyobb nehézséget az okozta, hogy még a Covid idején kezdték el a munkálatokat, így napi 12 órát viselték a maszkokat.
A BAFTA- és Oscar-nyertes díszletberendező magánéletéről annyit tudni, hogy középosztálybeli katolikus családban nevelkedett és gimnazista korában jobban szeretet előtérben lenni, nem úgy, mint manapság. Szabadidejében szívesen kertészkedik és főz, és ha lehetősége adódik, utazni is szeret, de már csak olyan helyekre, amelyek repülővel két-három óra alatt elérhetőek.
Mihalek Zsuzsa ugyan nem vett részt az Oscar-gálán, de a legjobb látványtervezés díját helyette is átvevő kollégái, James Price és Shona Heath köszönőbeszédükben természetesen kiemelték a magyar szakembert.