Guillermo del Toro már 60 éves, de még mindig ő Hollywood rémfilmjeinek koronázatlan királya! Ha eddig nem láttál tőle semmit, itt az idő bepótolni – mutatjuk azt a 6 filmet, amit vétek lenne kihagyni!
A gyerekkor nehézségei elől a fantázia világába menekülő, képregény- és horrorrajongó kisfiúból lett először maszkmester, majd tévés rendező a hazájában Guillermo del Toro. Az első, igazi nemzetközi sikert is hozó filmjét viszont Spanyoloroszágban, maga Pedro Almodóvar produceri segítségével rendezte meg, és ebben a misztikus horrorban a spanyol történelem is fontos szerepet kap, hiszen a polgárháború szörnyűségei elől menekítik azt a fiút, akinek a szemén át aztán különös dolgok tanúi lehetünk.
A helyszín egy puszta közepén álló árvaház, amelyben egy halott gyerek szelleme kísért. Az intézetbe bekerülő új fiúnak pedig egyszerre kell megküzdenie a gyerekek társadalmával, a kísértő szellemmel, és a fenyegető háborús külvilággal, amely végül mindent elsöpör.
Hollywoodot az ezredforduló után hódították meg a mexikói rendezők, akik egy időben sorra nyerték az Oscar-díjakat, és az Alfonso Cuaron-Alejandro Inarritu-Guillermo del Toro baráti triót csak a „Három amigóként” emlegették.
Közülük Del Toro az épp divatossá váló képregényfilmek egy darabjával futott be, ami jól illett a gyerekkori rajongásához. Ráadásul egy olyan képregényhőst vitt filmre, aki maga is egy pokolból szabadult szörny, és a történetében is hemzsegnek az emberek között szörnyek, jók és rosszak mindkét oldalon egyaránt.
A 2000-es évek közepén Del Toro visszatért Spanyolországba, hogy immár a hollywoodi hírnevét és lehetőségeit is kihasználva készítsen el egy személyes hangú remekművet.
A korszak ismét a spanyol polgárháborúé, a történet főhőse pedig egy kislány, aki a valóság szörnyűségei elől a fantázia világába menekül, amely azonban végül a valóságra is alapos hatással lesz. A Del Toro agyából kipattant, a szemeit a tenyerén hordó fantáziaszörny képével pedig valószínűleg még az is találkozott, aki nem látta a filmet.
Egy igazi gótikus, romantikus horror a műfaj igazi nagymesterétől? Naná, hogy mindenki már előre csorgatta a nyálát Guillermo Del Toro régóta dédelgetett álomprojektjére, amit ráadásul telezsúfolt jobbnál jobb és szexibbnél szexibb színészekkel (Tom Hiddleston, Mia Wasikowska, Charlie Hunnam, és a feketére festett Jessica Chastain).
A végeredmény pedig nem okozott csalódást, még ha meg is lepte kicsit a nézőit: az elképesztő vizuális fantáziával megvalósított kísértetházban játszódik Bíborhegy ugyanis nem kísértetsztori lett, hanem egy szerelmi dráma, amiben történetesen vannak szellemek is.
Hollywood teljes meghódítása A víz érintése révén valósult meg, ami nem csak a legjobb filmnek járó Oscar-díjat kapta meg a gálán, de a legjobb rendező is Guillermo del Toro lett.
Méghozzá a szépség és a szörny(űség) olyan kombinációja révén, mint amire csak ő képes: A víz érintésében egy tudományos kutatóintézet gondnoknője a hidegháború idején kerül különös kapcsolatba a hozzájuk kerülő furcsa, titokzatos lénnyel. A világok közti átjárás az érzelmek gátját is felszabadítja, és itt sem a félelmetes külsejű illetőtől kell a legjobban tartani.
Guillermo del Toro ugyan a legtöbbször művészi horror- és rémfilmeket alkot, de időnként azért más műfajokba is elkalandozik – vagy inkább azokban is megtalálja az őt izgató témákat és stíluselemeket.
A Rémálmok sikátorában a „noir” zsánerének egy nevezetes amerikai regényét dolgozta fel kosztümös szélhámosthriller formájában. A főszerepben a Bradley Cooper alakította csaló gondolatolvasónak adja ki magát, és használja ki így az embereket, egészen addig, míg össze nem akad egy még nála is veszélyesebb pszichológussal (Cate Blanchett), akivel szörnyet teremtenek egymásból.
Guillermo del Toro pedig már készül a következő rémfilmjére: a forgatás alatt álló Frankensteinben a klasszikus horrortörténet folytatását meséli el a saját fantáziája alapján.