Felesleges időpocsékolás naphosszat dugóban állni, ha már egyszer léteznek repülő autók, amelyekkel landolás után be lehet gördülni az irodaházak és a szupermarketek parkolóiba - gondolták a tervezők már a múlt század 30-as éveiben. Az utak zsúfoltságára megoldást jelentő járgányoknak azonban olyan kockázatai és a mellékhatásai voltak, hogy fél évszázadnyi kísérletezés után sem volt esélyük a sorozatgyártásra. Nem hódították meg az égboltot a repülő autók, amelyek persze tömegessé válva a légi irányítást is megoldhatatlan feladat elé állították volna. Az infrastruktúra is hiányzott az elképzelésehez, hiszen a felszálláshoz még a mai típusoknak is legalább fél kilométeres kifutópálya kell, amire biztonsági okokból nem alkalmasak a négysávos autópályák, miként a mai járatsűrűség mellett a fontos nemzetközi repülőterek sem. Képeinket a San Diego Air & Space Múzeum gyűjteményéből válogattuk.