A Reményi Csomagolástechnika Kft. a rendszerváltást követően, 1991-ben alakult. Ekkoriban Magyarországon megnőtt az igény a modern csomagolóanyagokra.
Ezt felismerve indította útjára vállalkozását Reményi Antal az Anyagmozgatási és Csomagolási Intézetben megszerzett tapasztalatokat felhasználva. A háromfős KKV-ből mára már több, mint 75 munkatárssal, saját gyártással, és országszerte több telephellyel büszkélkedő, piacvezető szereplő vált.
A cég mindig is nagy hangsúlyt fektetett az innovációra. Az egyik legjelentősebb dolog az életükben a saját gyártó üzemük megnyitása volt, 2003 tavaszán.
„Voltak, akik kétkedéssel fogadták az ötletet, és valóban merész lépés is volt ebbe az irányba mennünk. Kihasználtuk a dolgok szerencsés együttállását; tudtunk területet vásárolni, építkezni és gépet beszerezni.” – idézte fel ifj. Reményi Antal.
A döntéstől az első termék elkészültéig nem telt el 8 hónap. A légpárnás fóliák hamar a vállalkozás legkeresettebb termékévé váltak. Ahhoz viszont, hogy a piaci igényeket ki tudják szolgálni, folyamatosan invesztálniuk kellett a fejlesztésekbe.
„Kezdetben csak tekercses terméket gyártottunk, de ahogy követtük a felhasználók igényeit, különböző típusokkal bővítettük a választékunkat. Az igények alapján alakítottuk a konfekcionálást, és fejlesztettük tovább a gyártási technológiánkat, amihez modernebb gépeket kellett beszereznünk” – avatott be a részletekbe ifj. Reményi Antal.
A csomagolástechnika iparági törekvései immár hosszú ideje az anyag- és energiafelhasználás minimalizálása köré összpontosulnak. Már a ‘70-es években is találunk erre példát, amikor a csomagolóüvegek falvastagságát csökkentették, vagy később, részben ennek köszönhetően váltották PET palackokra az üvegeket (mivel azok jóval kisebb fajlagos tömegűek).
A műanyagipar fejlődésével más területeken a műanyagok használata került előtérbe (a korábban használt fémpántokat először polipropilénre, majd poliészterre cserélték).
Az internet hőskorát követően egyre többen fedezték fel az online vásárlás előnyeit. A robbanásszerű növekedés új kihívások elé állította a csomagolóipart. Fokozott igény jelentkezett a Covid alatt is, amikor olyanok is online vásárlásra adták a fejüket, akik korábban tartottak tőle. Az online térbe való csatlakozás elengedhetetlenné vált, hiszen mindenki felismerte, hogy nincs más megoldás.
A különböző méretű dobozok, légpárnás borítékok és futártasakok mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az online rendelések épségben érkezzenek meg a vásárlókhoz.
A testre szabhatóság pedig lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy saját igényeikhez igazított, egyedi méretű és kialakítású csomagolóanyagokat használjanak. Ez a rugalmasság többek között növeli a költséghatékonyságot, és csökkenti a felesleges hulladékmennyiséget.
Az elmúlt években a fenntarthatóság is egyre fontosabb szemponttá vált minden iparági szereplő számára. Elavult anyagok kerültek kivezetésre, a régi technológiák fejlődtek.
És egyre inkább a környezetbarát termékek előállítása kerül középpontba, - erre a központi szabályozások is ráerősítenek. Az Európai Unió célkitűzése, hogy 2030-ig minden csomagolóanyag újrahasznosítható legyen.
"Az újrahasznosítás nálunk nem csak egy célkitűzés, hanem a mindennapi gyakorlatunk része. Folyamatosan keressük azokat a megoldásokat, amikkel csökkenthetjük az ökológiai lábnyomunkat”- mondta el ifj. Reményi Antal.
Ezek szellemében a Reményi Csomagolástechnika Kft.a gyártás során keletkező hulladékot teljes mértékben újrahasznosítja, és a telephelyek is a környezettudatos szemlélet jegyében kerülnek kialakításra. Jó példát jelentenek a 2024-ben átadott győri és miskolci telephelyek, amik napelemmel és a hűtés-fűtést biztosító talajszondás hőszivattyúkkal felszerelve kezdték meg működésüket.
A környezetvédelmi törekvésekkel összhangban a legfontosabb csomagolástechnikai trend, az anyagok felhasználásának optimalizálása. Azaz, a termékek hasonló módon készülnek, mint korábban, de a lehető legkevesebb anyag felhasználásával. Fontos megemlíteni, hogy a kevesebb anyag felhasználása nem jelent gyengébb minőségű terméket, hiszen a technológia fejlődésével érik el ugyanazt az eredményt.
„A trend mind a térkitöltő anyagok, mind a dobozok és fóliák terén megfigyelhető. A 20-25 mikron vastagságú fóliák helyét a vékonyabb, de ugyanolyan erős 8-10 mikronos termékek veszik át, és egyre többen használnak önzáró dobozokat is” – emelt ki néhány példát ifj. Reményi Antal.
A Reményi Csomagolástechnika története egy inspiráló példája annak, hogyan lehet egy kisvállalkozásból iparági vezetővé válni. "Ami a legfontosabb, hogy mindig figyeljünk a piacra és az ügyfeleink igényeire. Emellett odafigyelünk a vásárlókkal való kommunikációra, megbízhatóak vagyunk, és remek kollégáink vannak "- zárta gondolatait Reményi Antal.
(média partner: DLX MEDIA marketing ügynökség)