A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

<P>Hamarosan nyit az első mobilkút</P>

Vágólapra másolva!
Hamarosan megkezdi működését a Magyar Autóklub (Mak) által üzemeltetett első konténeres üzemanyagtöltő állomás. Az autós érdekvédelmi szervezet a diszkont kutak biztonságos működtetése érdekében saját üzemanyag-forgalmazó céget alapít.
Vágólapra másolva!

Szinte minden feltétel ahhoz, hogy a Magyar Autóklub szeptemberre vagy talán még korábban felállítsa "mobil" üzemanyagtöltő állomásait. Ez azt jelenti, hogy a tervezett több száz diszkont kút üzemeltetésére már jórészt beszerezték a szükséges engedélyeket. A kutak biztonságos működtetése érdekében az autós érdekvédelmi szervezet rövidesen létrehozza saját üzemanyag forgalmazó vállalkozását. Erről döntött az országos elnökség legutóbbi ülésén - tájékoztatta a Magyar Hírlapot Kovács Zoltán főtitkár, aki elmondta: már összejött annyi pénz, amennyi több kút felállítását lehetővé teszi. Hogy pontosan milyen összegről is van szó, nem tudni, ugyanis az érdekvédelmi vezető csak annyit közölt: több tízezer autós gondolta úgy, hogy az olcsóbb tankolás érdekében nem sajnál öt liter benzin árával, azaz 1200 forinttal "beszállni" a több milliárd forintos beruházásba. Akik fizetnek, azok a jövőben 10-15 forinttal olcsóbban szerezhetik be majd a benzint, gázolajat literenként, mint most. Ahhoz, hogy a kúthálózat létrejöjjön, a mintegy 3 millió autós közül legalább 1 milliónak kellene az Autóklub bankszámlájára befizetni az előbb említett összeget. Kovács Zoltán szerint az eddigi visszajelzések optimizmusra adnak okot.

A főtitkár elmondta, több önkormányzat is jelentkezett már, hogy szívesen biztosítanák a helyszínt a kutak számára. Hasonlóan sokan jelezték, részt vennének valamilyen formában a nem mindennapi vállalkozásban. Akár a technikai feltételek megteremtésében, akár pedig logisztikai háttér kidolgozásában. Kovács Zoltán hangsúlyozta, a vám- és pénzügyőrség által megkérdőjelezett mobil hálózat eleget tesz minden jogi, műszaki, biztonsági és környezeti előírásnak. A vámhatóság és a közvélemény egy része félreértelmezte a mobilizálhatóságot, ami nem a helyváltoztatásra, hanem a gyors telepítésre vonatkozott. Ebből adódtak a félreértések. Ezek a kutak éppúgy helyhez kötöttek lesznek mint a többi állomás. A különbség leginkább abban nyilvánul meg, hogy a Mak-kutak felállítása sokkal kevesebbe kerül, mint a hagyományos töltőállomások létrehozása. Ezért is tudják olcsóbban adni majd az autósoknak a benzint, és persze azért is, mert az autóklub önköltséges alapon forgalmazza az üzemanyagot.

A Magyar Hírlap kérdésére, van-e értelme fáradozni a hálózat létrehozásán akkor, amikor már több hete stabilak az üzemanyagárak, Kovács Zoltán leszögezte: ha most bejelentenék, felhagynak a vállalkozással, rögtön megugranának az árak. A főtitkár kifejtette, még nem döntötték el kitől is veszik majd a benzint, illetve a gázolajat, de annyit hozzátett: nem kizárt, hogy éppen a Mollal kötnek üzletet.

Korábban ugyanakkor felvetették, hogy attól a cégtől veszik majd az üzemanyagot, amelyik kedvezőbb áron kínálja a terméket. Igazából az osztrák OMV jöhet szóba, de valószínű, hogy ők is csak a nyugati határszélen, mivel a schwechati finomítóból gazdaságosan nem érné meg elszállítani a benzint vagy gázolajat például Kelet-Magyarországra vagy akár az ország középső részére sem.

Szilágyi Béla

(Magyar Hírlap)

Ajánlat:

Magyar Autóklub

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!