Tavaly az első félévben az FT nyeresége 32 millió font volt, ami az idei első félévre 7 millió fontra zsugorodott. A csökkenés elsősorban a vállalati reklámpiac 30 éve nem tapasztalt visszaesésének köszönhető, mondta a BBC-nek az FT tulajdonosa, a Pearson vezérigazgatója, Marjorie Scardino.
Az FT reklámbevételei egyharmaddal estek tavalyhoz képest, miközben az újság eladásai 7 százalékkal estek vissza Nagy Britanniában, és 14 százalékkal emelkedtek az Egyesült Államokban. A cégvezető szerint a reklámpiac visszaesése miatt a nyereség előreláthatóan tovább csökken. Emiatt esett 60 százalékkal a francia gazdasági napilap, a Les Echos nyeresége is, mondta Scardino.
A Financial Times az elmúlt hat hónapban ellensúlyozni próbálta a bevétel-kiesést, aminek következtében 12 százalékkal csökkentette kiadásait, áll a lap által közétett jelentésben.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: