Németország akarata ellenére a miniszterek többsége jóváhagyta az Európai Parlament által ajánlott kisebb változtatásokat is, így a javaslatot elfogadták. Az irányelvet 2005. július 31-ig kell átültetni a gyakorlatba. A reklámtilalom értelmében újságokban, folyóiratokban, a rádióban, illetve az interneten nem szabad cigarettát és más dohányárukat reklámozni, és a dohánycégek nem szponzorálhatnak határokon átnyúló nagyszabású rendezvényeket, például a Forma-1-et. Németország mellett Nagy-Britannia is a javaslat ellen szavazott.
Az EU-ban a dohányzás és reklámozás kérdése azért kap egyre nagyobb figyelmet, mert az európai dohányzási ráta sokkal magasabb, mint a szigorú reklámszabályozást bevezető Egyesült Államoké, s évente mintegy félmillió ember halálát az EU-ban még ez idős szerint is közvetlen összefüggésbe hozzák a dohányzással.