"Mindenki imádja a spai versenyt, a különleges pályát, mégis kikerült a jövő évi műsorból. Pedig egyike volt a legnagyobb múltú viadaloknak. Ez figyelmeztető lehet számunkra is" - mondta az egykori háromszoros világbajnok. "Nyilvánvaló, hogy mindent meg kell tennünk azért, hogy életben maradjon a Brit Nagydíj. Egyáltalán nem biztos ugyanis, hogy örökre szól a szerződésünk. Pedig az sokat jelent a brit autógyártás számára, a silverstone-i futam törlése óriási válságot idézne elő."
A nagy hagyományokkal rendelkező spai futam a Belgiumban augusztus 1-jén életbe lépő dohányreklám-tilalom miatt került ki a 2003-as programból. Ez annak tükrében még érdekesebb, hogy Silverstone-ból már régen száműzték a cigarettagyártók hirdetéseit, azok nem jelenhetnek meg sem az autókon, sem a pilóták öltözetén.
Ráadásul Bernie Ecclestone minden idők legrosszabb rendezésű futamának nevezte az idei Brit Nagydíjat, mert helikoptere nem tudott leszállni a főtribün mellett. Emiatt csak autóval közelíthette meg a helyszínt, és hosszú időre a közlekedési dugóban rekedt.
"Világeseménynek álcáztak egy mezőgazdasági vásárt. A pályához vezető utakra nem tettek ki eligazító táblákat, teljes volt a káosz. Ha rajtam múlik, itt nem lesz több futam" - mondta dühösen a Forma-1 első számú vezetője.
Tavaly nem volt különösebb fennakadás, 2000-ben viszont, amikor áprilisra hozták előre a verseny időpontját, a heves esőzések miatt szintén kaotikus állapotok alakultak ki a pálya környékén. A parkolók annyira eláztak, hogy két nappal a futam előtt leállították a jegyeladást, és emiatt a szervezők több mint 4 millió fontos bevételtől estek el.
Silverstone gyakorlatilag a szülőhelye a Forma-1-nek, hiszen 1950-ben itt rendezték a szakág első világbajnoki futamát.