A három külön eljárásban meghirdetett négy útberuházásra három konzorcium pályázott. Az M7-es horvát határhoz közeli és a szlovén határhoz vezető leágazását a lap információi szerint a Strabag Kft., a balatoni sztráda Ordacsehi és Balatonszárszó közötti részét a Betonút-Hídépítő konzorcium, az M3-as új, 12 kilométeres szakaszát pedig az egri székhelyű Egút Rt. építheti meg. Erről tegnap este döntött a beruházások lebonyolításával megbízott Nemzeti Autópálya (NA) Rt. igazgatósága.
A nyílt verseny hasonlóan végződött, mint a nyáron lefolytatott meghívásos pályázat, melyen ugyanaz a négy társaság tehetett ajánlatot. A tendert a szaktárca akkor a nyílt versenyt hiányoló politikai támadások miatt érvénytelennek nyilvánította.
Bodnár Zoltán, az NA Rt. vezérigazgatója egyelőre nem erősítette meg, de nem is cáfolta a Népszabadság értesülését. Annyit közölt, hogy döntésüket pénteken terjesztik az autópálya-társaság közgyűlése elé, és azt követően számolnak be a tender hivatalos végeredményéről.
A jövő évben kezdődő új beruházások egyik legfőbb érdekessége a finanszírozásuk: a kormány ugyanis a 2003-as útépítések költségét a lap információja szerint három év költségvetése között osztaná szét. A kormány halasztott fizetéssel, a 2004-es költségvetés terhére szeretné elindítani a fejlesztések nagy részét, a jövő évi büdzsé szűkös lehetőségei miatt.