Tavaly évtizedes rekord dőlt meg a használtautó-import terén, hiszen magánforgalomban közel 42 ezer, míg kereskedelmi céllal 56 ezer gépjármű érkezett hazánkba, ami a 2001-es évi mennyiség másfélszerese. A legtöbb autó az év utolsó hónapjaiban importálták, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy a piacon elterjedt az idei évtől esedékes szigorítás híre.
Az [origo] megkeresésére Barna Péter a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium műszaki osztályának vezetője már korábban elmondta, hogy a 2003. január 1-jétől érvényes változtatások - a 7 éves korhatár - csak átmeneti jellegűek, ugyanis a lényegi szigorítás 2004. elejétől várható, a jelenleg még csak új autókra vonatkozó Euro 3-as motornorma bevezetésével.
Ez a szigorítás válik kérdésessé hazánk 2004. május 1-jére tervezett uniós csatlakozásától, ugyanis az EU egyik legfontosabb kereskedelmi alapszabálya a szabad árumozgás korlátozásának tilalma. Vélhetően a diplomáciára vár majd, hogy környezetvédelmi és biztonságossági szempontokat kiemelve megakadályozzák, hogy hazánk roncstemetővé váljon.