Az óriási behozatali hullámmal mindössze egy - Budapesten működő - autóimportra szakosodott vámhivatal próbál megbirkózni, ami a gyakorlatban 2-3 hetes ügyintézési időt jelent. A helyzet várhatóan a közeljövőben sem fog változni, ugyanis a Világgazdaság értesülései szerint a pénzügyi tárcánál nem tervezik újabb gépjármű-behozatallal foglalkozó vámhivatalok megnyitását. Ennek elsősorban gazdaságvédelmi okai vannak, ugyanis a sok visszaélés miatt szándékosan csak egy, könnyebben ellenőrizhető budapesti hivatalt tartottak fent.
Az önjelölt autóimportőrök kálváriája nem ér véget a vámhivatali procedúra lezártával, ugyanis még hosszabb ügyintézésre kell számítani a műszaki vizsgákat lebonyolító közlekedésfelügyeletnél. Az év végi "behozatali hajrának" köszönhetően, aki most kér időpontot a felügyeleténél, az csak január vége felé mehet műszaki vizsgára.
A magánimport megugrásának fő oka a tavaly év végi kedvező jogszabályváltoztatás, amelynek köszönhetően csak akkor kezd el "gyanakodni" a vámhatóság ha a behozatali számlán szereplő vételár több mint 50 százalékkal tér el az összehasonlító értéktől. Korábban ez az érték 20 százalék volt.