Loyola de Palacio, a bizottság energetikai és közlekedési ügyekben illetékes tagja dolgozta ki az erre vonatkozó javaslatokat, melyet várhatóan szerdán hoznak nyilvánosságra.
A bizottság a 2001. szeptember 11-i események után jó egy évig engedélyezte, hogy a kormányok állami garanciát nyújtsanak a terrorista rajtaütések okozta veszteségek fedezésére. Hasonló megoldásra gondolnak ezúttal is, ám egyes tagországokban felmerül a járatkiesések miatt elszenvedett károk kompenzálásának igénye is.
A legvalószínűbb megoldás az, hogy a kormányok garanciát nyújthatnának háborús kockázatokra a légitársaságoknak, ha ilyen jellegű biztosítás kötését a magánbiztosítók nem vállalják. A repülőtereken, illetve a gépeken elrendelt fokozott biztonsági intézkedések többletköltségeire is kaphatnának támogatást a cégek.
De Palacio arra emlékeztetett: az Egyesült Államok és más nem EU- tagországok közvetlen segítséget nyújtanak a légitársaságaiknak, és ez torzíthatja a transzatlanti forgalomban a versenyt. Az ágazatnak egy három hónapig tartó háború esetén világméretekben 6 milliárd eurós forgalomkieséssel kellene számolnia - utalt az EU biztosa a nemzetközi légiforgalmi szervezet, az IATA adataira.