A húsvét előtti hetekben hagyományosan megnő a nagy hipermarketek és az élelmiszer üzletláncok forgalma, a Tesco lánc üzleteiben például 40-50 százalékkal több vásárló fordul meg ilyenkor - mondta a Népszabadságnak Danks Emese, a társaság szóvivője.
A forgalom növekedése ellenére a beszállítók bevételei az alacsony árak miatt nem nőnek arányosan a kereslet bővülésével. Földi Péter, a Baromfi Terméktanács titkára a lapnak elmondta, hogy ugyan az ünnepek előtt a szokásos heti 30 millió tojás helyett 45-50 millió fogy az üzletekben, ez csupán arra jó, hogy a kereskedők megszabaduljanak felhalmozott készleteiktől. A gazdák 10-11 forintos önköltségi áron tudják eladni a tojást, a boltokban azonban csupán 16-20 forint körüli áron értékesítik, a nagy hipermarketekben pedig 12-13 forintért árulják 30-40 darabos kiszerelésben.
Hasonló a helyzet a sonkával, amely évek óta nem volt ilyen olcsó, mint az idén. A nagyobb hipermarketekben 600 forint alatti összeget kérnek egy kilogramm sonkáért, míg egy évvel ezelőtt ennek másfélszeresét kellett kifizetni. Így a vágóhidak és sertéstenyésztők sem járnak jól a húsvéti ünnepekkel. Menczel Lászlóné, a Magyar Húsiparosok Országos Szövetségének titkára a Népszabadságnak elmondta, hogy a nyomott árak ellenére nem nő meg jelentősen a sonka és a sertéshús forgalma az ünnepek idején.