A lap információi szerint a nemzetközi fejlesztési bank eredetileg május végén tárgyalt volna az autópálya-társaságnak szánt hitelről, azonban a döntést elhalasztották. Az AKA ugyanis a hitelfelvétellel egy időben nem vállalt kötelezettséget arra, hogy az M5-ös autópályát Szegedig, vagy az országhatárig továbbépíti. A kormány ezért nem támogatta az EBRD-nél a korábbinál jóval kedvezőbb feltételű kölcsön odaítélését.
A sztráda továbbépítése a hitel megítélése esetén is bizonytalan lenne, mert az AKA csak 2003 végéig rendelkezik opcióval az építésre. Ebben az esetben az építkezés költsége a magyar államra hárulna, míg a társaság továbbra is beszedné az autópályadíjakat, és megkapná az államtól a fenntartási támogatást.
A Magyar Hírlap információi szerint az AKA és a kormány egy olyan megállapodásról tárgyal, amely szerint az államnak elővásárlási joga lenne az M5-ös Budapest és Kiskunfélegyháza között üzemelő szakaszára, mintegy százmilliárd forintért - írja a Magyar Hírlap.