A tipikus fagylaltfogyasztó magasabb jövedelmű fiatal nő - ez derül ki a GfK Piackutató Intézet [origo]-hoz eljuttatott tanulmányából. A felmérést a magyar társadalmat reprezentáló ezer, 15 évesnél idősebb személy megkérdezésével végezték. A válaszok alapján az derült ki, hogy az átlag magyar általában kéthetente egyszer fogyaszt fagylaltot vagy jégkrémet, igaz, ez utóbbit nem kedvelik annyira. Jelentős szerepet játszik ugyanakkor a jövedelem: a 150 ezer forintnál nagyobb jövedelemmel rendelkező háztartásokban élők kétharmada sorolta magát a fagylaltkedvelők közé.
Az országot fagylaltevési szokásokat tekintve három nagy régióra lehet osztani: a Dunától keletre eső területeken fogy a legtöbb hideg édességből, ezt a Dunántúl követi, a legkevesebb fagylalt pedig a fővárosban fogy. A kisebb városokban és falvakban általában jobban kedvelik a fagylaltot és a jégkrémet, mint a nagyobb településeken.
A fagylaltot egyébként kifejezetten modern ételnek tartja a lakosság, a legtöbb fagylaltot a "modern étrend" hívei fogyasztják a GfK szerint. Ők vásárolják egyébként a legtöbb levesport, chipset és müzlit is. Érdekes, hogy ebben a táborban a legmagasabb a normálisnál alacsonyabb súlyúak aránya, bár közülülk kerül ki a legtöbb fogyni vágyó is.