A kiskereskedelemi bolthálózatban kapható sörök piacán a dobozos termékek aránya megközelítette a 22 százalékot, ez 8 százalékos növekedést jelent tavaly június-július, és az idei június között. A dobozos sörök túlnyomó többségét félliteres kiszerelésben kínálták. A hosszabb ideje stagnáló sörpiacon belül a fémdobozba zárt termék iránti keresletnövekedés jóval meghaladja az üvegesét - írja a Népszava.
A vendéglátásban sokkal kevésbé elterjedt a dobozos sörök fogyasztása, itt az összes értékesített sör mindössze 1,1 százalékát adták a fémdobozos termékek.
A kiskereskedelemben forgalmazott szénsavas üdítőitalok piacán ezzel szemben szerény, 1 százalék alatti részesedést értek el a 0,33 literes fémdobozos termékek a 2002. májusa és 2003 áprilisa közötti időszakban , ez az arány gyakorlatilag nem változott egy év alatt.
A szénsavas üdítőitalok piacán a környezetszennyező, nem visszaváltható műanyag palackok hódítanak, hiszen az összes eladott termék csaknem négyötöde került forgalomba ilyen csomagolásban.