Tavaly, évtizedek óta először fordult elő, hogy Magyarországon már nem Lada gépkocsiból található a legtöbb, hanem az Opel-gyártmányokból. Az Opel-gyártmányú személygépkocsik darabszám 308 ezer, az átlagéletkora 8,7 év, míg a Ladából tavaly 295 ezer volt 17,3 éves átlagéletkorral. A következő leggyakrabban előforduló gyártmány a Suzuki, ebből tavaly 219 ezer darabot számláltak, átlagéletkoruk 4,3 év. A 100 ezres darabszám fölött található még Skoda, Ford, Renault, Fiat, és a Wartburg típusú autókból is.
A személygépkocsi-ellátottság tekintetében Magyarország Európa gyengébbik régióiban foglal helyet. Nagy a lemaradás az EU-15-ök átlagos ellátottságához képest, ahol két lakosra majdnem egy autó jut, míg nálunk 100 lakosra 26. A tagjelölt országok közül a személygépkocsi-ellátottság jóval magasabb Máltán, Szlovéniában, Cipruson és Csehországban, kisebb mértékben, de magasabb Észtországban és Litvániában is. Közel azonos az ellátottság északi szomszédoknál, némi előnnyel rendelkezik Magyarország Lettországgal és Lengyelországgal szemben.
Autópiaci robbanás
Az elmúlt évben a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett autók száma magasabb volt, mint 1990 óta bármikor. A magas reálbér-növekedés, valamint a használt autókra vonatkozó, kedvező behozatali vámszabályozások is hozzájárultak ahhoz, hogy a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett kocsik száma 25 százalékkal haladja meg az előző évi darabszámot. A 239 ezer forgalomba helyezett személygépkocsiból 161 ezer új, 2002-ben gyártott, illetve 177 ezer három év alatti.
Tavaly az Opel-gyártmányból került a legtöbb, 45 ezer a forgalomba, a Suzuki volt a második legnépszerűbb, ebből a típusból 36 ezret hoztak forgalomba, a Renault 22 ezer darabbal a harmadik helyen állt. A három gyártmány együttesen a magyar piac 43 százalékát birtokolta. A legtöbb személygépkocsit, 64 ezret Budapesten helyezték forgalomba, ez az országos szám 27 százalékát teszi ki.