"Mint idényrendszert, a négynapos autópálya-matricát egészen biztosan a jövő évben is alkalmazni fogjuk" - közölte Csillag István gazdasági miniszter vasárnap. Hozzátette: ahhoz azonban, hogy a négynapos rendszert az egész éves szisztémába el tudják helyezni, több tényezőt is meg kell vizsgálni. A miniszter példaként említette, hogy a négynapos matrica egész évre történő bevezetésénél figyelembe kell venni, hogy más a kereslet szerkezete a téli hónapokban. A jövő évi végleges autópálya-matricarendszerre november 15-ig kell javaslatot tenni.
Az idén június és augusztus között érvényes autópálya-matricából több mint 1,2 milliót értékesítettek. A matrica bevezetése előtt a tárca mintegy 400-500 millió forintos bevételkieséssel számolt "elsősorban azért, mert a négynapos kiszorítja a tíznapos matricát" - tette hozzá a miniszter. Mint mondta, a mai adatok szerint nagyjából nullszaldós a mérleg. A tárcánál a négynapos autópálya-matrica bevezetésével 25-30 százalékos keresletbővülést vártak, ez azonban elérte a 47 százalékot.
Csillag István elmondta, az M7-es az idén lett fizetős autópálya, a nyári forgalom jelentős része pedig itt bonyolódik le. Hozzátette: a díjazás bevezetése ellenére az idén a forgalom nem terelődött a 7-es útra. A bevételkiesést mérsékelte az is, hogy a korábbi évekkel ellentétben, a bliccelők aránya az idén mintegy 50 százalékkal csökkent. A forgalomszámlálási adatok szerint havonta változó mértékben, akár 15-20 százalékkal is nőtt az M7-es forgalma.
Tímár József, az Állami Autópálya-kezelő Rt. vezérigazgatója közölte: az előzetes becslések azt mutatták, hogy a négynapos matrica bevezetésével harmadára csökken a tíznapos értékesítése, ezzel szemben azonban csupán 50 százalékkal esett vissza.