A szervezet - melynek célja, hogy az M5-ös autópályán is érvényes legyen az egységes autópálya-matrica - számításai szerint a koncessziós szerződés értelmében jelenleg egy I-es kategóriájú személygépkocsi vezetőjétől legfeljebb 1110 forintot kérhetne az AKA Rt. a sztráda egyszeri használatáért; a díj jelenleg 2310 forint.
A MAHÉSZ számításai szerint az AKA Rt. működése kezdete óta jóval többet kér az autópálya használatáért, mint amennyit a koncessziós szerződés lehetővé tenne számára, így összesen legalább 13 milliárd forinttal károsította meg a sztrádán autózókat.
Milliárdos perek indulnak
A civil szervezet közölte: a jogtalanul kifizetett útdíjat kamatostul visszaperlik, és külön pert indítanak a térség elmaradt haszna miatt: úgy vélik ugyanis, hogy a magas útdíjak miatt több mint 100 milliárd forint értékű beruházástól esett el az autópálya térsége.
A MAHÉSZ vizsgálatot kezdeményez az AKA Rt. több milliárd forintos állami támogatásának ügyében is.
Az [origo] megkereste az AKA Rt.-t és a koncessziós szerződést kötő, a céggel azóta is kapcsolatban álló Gazdasági és Közlekedési Minisztériumot, ám lapunknak sem a vállalat, sem pedig a tárca egyelőre nem válaszolt. Álláspontjukat természetesen ismertetjük, amint eljuttatják hozzánk.