A lap értesülése szerint a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) több megoldási lehetőséggel számol az M5-sel kapcsolatban, és még idén döntést vár a kormánytól.
A tárca javaslata szerint a legjárhatóbb út az állami kivásárlás, miután a koncessziós autópálya üzemeltetési és díjszedési jogának külső befektetők bevonásával történő állami kézbe vételét célzó tárgyalások eddig eredménytelenek voltak. Ehhez a számítások szerint az államnak 2004-ben és 2005-ben összesen mintegy 50-70 milliárd forintot kellene kifizetnie a koncessziós társaság tulajdonosainak. Emellett a költségvetésnek át kellene vállalnia az AKA 50 milliárd forint hitelét is. Az állami kivásárlás esetén az M5-ös Szegedig vezető szakasza állami beruházás keretében valósulhatna meg, becslések szerint 70-75 milliárd forintos költséggel.
A GKM tervezete szerint arra is van mód, hogy a gyorsforgalmi utat a jövőben is az AKA üzemeltesse. Eszerint a koncessziós társaság díjtámogatást kapna az államtól, ezért cserébe a matricával autózóknak a mindenkori díjaiból 40-50 százalékos kedvezményt adna. Az egyik elképzelés szerint ez csak a meglévő, Budapest-Kiskunfélegyháza szakaszon lépne életbe, és az M5-ös továbbépítése állami feladat lenne. A fizetendő díjtámogatás összege szakértők szerint elérné az évi 4-6 milliárd forintot. Itt a másik javaslat szerint az AKA építené meg az M5-ös következő szakaszát is, ekkor a társaság a teljes autópályára megkapná az állami díjtámogatást.
Egyes hírek szerint felmerült az a lehetőség is, hogy az M5-ös üzemeltetése teljes egészében az AKA kezében marad, de az autósok a matricával használhatnák az autópályát.