A felvett hitelekért, azok biztosításáért, kamataiért, jutalékaiért és más költségeiért a pénzügyminisztérium vállal százszázalékos garanciát. A kormányhatározat értelmében a szóban forgó hitelek és kamatok visszafizetése az állami költségvetésből, a szállításügyi tárcának elkülönített éves összegekből történik. A Nagylak-Arad-Temesvár-Lugos-Déva-Nagyszeben-Pitesti-Bukarest-Konstanca útvonal megépítését az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD), illetve az Európai Unió finanszírozza. A kormány más források bevonásával próbálja kiegészíteni a hiányzó összeget. Az Ártánd-Nagyvárad-Zilah-Kolozsvár-Marosvásárhely-Segesvár-Brassó autópálya megépítésének számláját szintén az EBRD, illetve az amerikai Bechtel cég fizeti.
Az Adrian Nastase vezette kormány ez év nyarán írt alá szándéknyilatkozatot az amerikai Bechtel céggel az észak-erdélyi pálya megépítéséről. A miniszterelnök egy sajtótájékoztatón elmondta: az építkezés tényleges elkezdését a jövő év második felére tervezik, és az elképzelések szerint 2009-ig teljesen elkészülne az autópálya.