Az öt márkát - Porsche, Skoda Audi, Volkswagen, Seat - értékesítő Porsche Hungária a forint gyengélkedéséből adódó kockázatokat úgy próbálja kiküszöbölni, hogy a napi árfolyamok szerint köti szerződéseit a vevőkkel. A szerződés aláírásakor a napi árfolyam szerint rögzítik a gépkocsik árát, amit azonban az átadáskor az aktuális árfolyamra módosítanak. Eppel János, a Porsche Hungária Kft. igazgatója szerint így megelőzhető, hogy veszteséggel adjanak túl az autókon.
A Suzuki egyelőre nem tervez változtatást az értékesítésben. Az esztergomi Suzuki-gyárban készülő autók kétharmadát exportálják, így a gyenge forint miatt nagyobb árbevétel jelenik meg a könyvekben. Az autókhoz felhasznált külföldi alkatrészeket ugyanakkor drágán importálja a cég, és a két hatás eredménye csak év végén lesz látható - mondta a Magyar Hírlapnak Tihanyi Tamás, a társaság szóvivője.
Az Opel is kivár egyelőre - mondta a lapnak Dános András, az Opel SouthEast kommunikációs igazgatója, de ha tartós marad a gyenge forint, elkerülhetetlen lesz, hogy itt is emeljék az árakat.
A forint körüli bizonytalanságok ellenére bizonyosnak tűnik, hogy idén is rekordszámú autót értékesítenek a kereskedők, és átlépik a 200 ezres számot. Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke szerint ez elsősorban arra vezethető vissza, hogy a kiélezett verseny miatt az autókat már nagyon kicsi előleg kifizetésével el lehet vinni, és javultak a teljes hiteldíjmutatók is -írja pénteki számában a Magyar Hírlap.