A GKM a cég szakmai vezetőit öt évre eltiltotta a utazásszervező tevékenység végzésétől. Az utazási vállalkozás biztosítója, a QBE Atlasz Biztosító Rt. utasosztályának igazgatója, Horváth Péter úgy vélekedett, az Omnibusz náluk megkötött 60 millió forintos kauciója elegendő lesz a kártalanításra. Az Omnibusz a következő hetekre, hónapokra mind Európán belül, mind egzotikus országokba adott el utakat, ám már sem vállalt kötelezettségeit nem tudta teljesíteni, sem a befizetett előlegeket nem tudja visszafizetni.
Mint Horváth Péter mondta, pontosan még nem lehet tudni, mekkora a kár, hiszen a leendő utasok kárbejelentései folyamatosan érkeznek. A biztosítónál most azon dolgoznak, hogy az utasok közül minél többen el tudjanak utazni a tervezett időpontban, ezért más utaztatóknál keresnek megfelelő programokat. Akik pedig mégsem vállalják az utazást, azoknak - megfelelő igazolás ellenében - napokon belül fizet a biztosító.
Külön nehézséget jelent a biztosító számára, hogy az Omnibusz a téli szezonban tervezte chartergép indítását távol-keleti országokba, s ezt le is kötötte. Így ennek a szerződésnek a felmondása is folyamatban van.
Az Omnibusz Air Travel vezetője nem kívánt nyilatkozni, közleményükben csupán annyit tudattak, hogy pénzügyi nehézségek miatt függesztették fel tevékenységüket. A kialakult helyzet okaként több tényezőt is okolt a cégvezetés. Így az idegenforgalmi vállalkozások tőke- és hitelfelvételi lehetőségének hiányát, a 2001 szeptembere után a turizmusban kialakult helyzetet, az utazások iránti kereslet drasztikus csökkenését és az ehhez kapcsolódó önköltségi ár alatti értékesítés elterjedését, illetve a valutaárfolyamok kedvezőtlen alakulását jelölték meg.
Az Omnibusz utazási iroda főként kiutaztatással foglalkozott, de jelentős volt a repülőjegy-értékesítési és beutaztató tevékenysége is. Az elmúlt években jelentős charterforgalmat is bonyolított a cég. Külföldi programjai között nyári tengerparti üdüléseket, téli egzotikus utakat, városlátogató programok egyaránt kínált.