A tervezett 70 milliárd forintos vételár helyett jóval magasabb összeget kérne a részesedésért az M5-öst üzemeltető AKA Rt. két fő tulajdonosa, a Bau Holding és a Bouygues. A Világgazdaság értesülései szerint a vételár - a társaság 50 milliárdos hitelállományával együtt - elérheti a 215-220 milliárdot, ezért a kormányzat arra törekszik, hogy inkább kisebbségi tulajdonrészt szerezzen az AKA Rt.-ben. Szintén egy másik megoldásként merült fel a tulajdonosi oldal részéről, hogy a kormányzat vegye bérbe az autópályát, amellyel az állam elkerülhetné az újabb hitelek felvételét.
A kormányzat hivatalos tájékoztatása szerint szombaton parafálták azt a szerződést, amely lehetőséget biztosít a kormány számára, hogy az általa kijelölt állami intézmény megvásárolja az AKA Rt. részvényeit. Az ügylet tervezett lebonyolításához egy kereskedelmi bankokból összeállt konzorciumtól venne fel hitelt az állam, ám a hétvégi tárgyalásokon egy olyan konstrukciós javaslat is felmerült, amely szerint az M5-ös autópályát anélkül lehetne a matricás rendszerbe bekapcsolni és a Szeged-Kiskunfélegyháza szakaszt megépíteni, hogy a kormány teljesen kivásárolná a jelenlegi tulajdonost.
Korábban szó volt arról is, hogy az AKA Rt.-t a Magyar Posta veszi meg, mivel az ő számlájára folyt be a Postabank privatizálásából származó 101 milliárd forint, amit - a korábbi ígéreteknek megfelelően - infrastruktúrális fejlesztésre kívánnak fordítani, ám ezt a megoldást a tárgyalások során elvetették.
Nincs napirenden az M5-ös
A kormány szerdai ülésén nem szerepel a napirenden az M5-ös autópálya kivásárlása - közölte a távirati irodával a kormányszóvivői iroda kedden. Korábban Medgyessy Péter miniszterelnök február 1-jéig adott határidőt a gazdasági tárca vezetőjének, hogy megállapodjon az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. tulajdonosaival a szerződéses konstrukcióról.