Az Online Értékesítési Klubbal olyan nyitott rendszert hoztak létre, amelynek tagja lehet az online piac minden olyan szereplője, amelynek hirdetési értékesítési bevétele a tárgyévben várhatóan meghaladja az ötvenmillió forintot, mondta Levendel Ádám, a Magyar Reklámszövetség elnöke.
Mivel a szolgáltatók kizárólag a reklámtortából megszerzett tényleges hirdetési bevételekről kívántak valós képet kapni és nyújtani a piac többi szereplőjének, a forgalmi adatok nem tartalmazzák a barter megállapodásosok értéket, az emeltdíjas SMS, az online DM, a konzultációs és egyéb bevételeket.
Az idei első negyedévében az online reklámpiac négy vezető szereplőjének összesített bevétele 336 millió 925 ezer 403 forint volt. A tavalyi év megfelelő időszakához képest (224 millió 082 ezer 000 forint) ez pontosan 50 százalékos növekedést jelent.
A szerdai sajtóértekezleten azt is bejelentették, hogy két további tartalomszolgáltató, a portfolio.hu és a HáziPatika.com is belép az indexbe. Eszerint az idei év második negyedének online hirdetési indexébe e két tartalomszolgáltató bevétele is bekerül, továbbá korrigálják a most kiadott, egyelőre a négy alapító forgalmát magába foglaló indexet is. A kezdeményezés nyitott az évi 50 millió forintnál nagyobb tiszta hirdetési bevétellel rendelkező online tartalomszolgáltatók előtt.