A lapnak nyilatkozók szerint havi 100-200 dollárnyi pluszpénzhez juthatnak így hozzá a bérklikkelők, de van olyan egyetemista is, aki akár 300 dollárt is összekattint egy hónapban a meglehetősen unalmas, de jövedelmező foglalatossággal.
A bérklikkelők többségét nem érdekli, milyen hirdetésre kattint éppen, csupán az, hogy mennyi ideig - 30 vagy 60 másodpercig - kell időznie egy-egy hirdetésen, ugyanis a pénzt meghatározott időegység után fizetik ki nekik.
A rendszer úgy működik, hogy az online hirdetők megegyeznek az internetes oldalt működtető céggel, és minden egyes kattintás után meghatározott összeget fizetnek ki. A portálok üzemeltetői pedig felbérlik a felhasználókat, hogy néhány dollárcent ellenében lehetőleg minél többször kattintsanak az adott hirdetésre. Az üzletág annyira népszerű lett Indiában, hogy a Google keresőjében mintegy 25 ezer találat jön ki az "earn rupees clicking ads - keressen pénzt reklám-klikkeléssel" meghatározásra.
Az indiai reklámtanács elnöke, Goutam Rakshit szerint az éles verseny miatt a piaci szereplők minden lehetséges eszközt kihasználnak, ugyanakkor a profitszerzés ezen etikátlan formáját mindenképpen szabályozni kell - mondta a testület elnöke a Times of Indiának.